مدلسازی مرکز اداری ADN توسط گروه Beauty and The Bit

از اخبار ما توسط لینک زیر در تلگرام مطلع شوید:
https://telegram.me/joinchat/052a9500014379c22a0b6520afe82652

مدلسازی مرکز اداری ADN توسط گروه Beauty and The Bit

مقدمه

ساختمان اداری AND تصویری مربوط به یک مسابقه معماری است. موضوع این مسابقه یک آسمانخراش با ادارات متعدد است که از دو برج و یک پایه چندمنظوره برای ارتباط آن دو تشکیل شده است. طرح پیشنهادی در یک منطقه تجاری نزدیک به اتوبان های مختلف قرار داده خواهد شد. کارفرمای پروژه این خواستار این دیدگاه بوده است که ارتباط دو طرفه بین ادارات و فضای عمومی جلوی آن با خلق یک فضای اجتماعی مملو از زندگی، به وجود آید. کارفرما مجاب به انتخاب این عکس شد درحالیکه نسبت به آنچه که تصور می کرد در ابتدا تیره تر بود اما به نظر می آمد که این تیرگی حالت سحرآمیزی به آن می بخشد که باعث برجسته شدن این بنا نسبت به محیط پیرامون خواهد شد بدون آنکه از محیط پیرامون جدا شود و این کیفیت با افکت ” پس از باران” افزایش یافته بود.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_01

با توجه به زمان پایان مسابقه نیاز بود کار به سرعت پیش رود. به عنوان یک توصیه کلی هیچ وقت آنچه را که دیده نمی شود مدل نکنید. ممکن است این توصیه بدیهی به نظر برسد اما گاهی شما می بینید که مشغول مدل کردن چیزهایی هستید که در واضح تر کردن تصویر نهایی به دلیل زیاد بودن جزئیات، نورها و … بی تاثیرند. بهتر است این زمان را صرف پردازش تصویر نهایی کنید. برای مدلسازی برج ها همانند پایه آنها از ابزارهای استاندارد استفاده شده است. همیشه از ابزارهای ابتدایی مانند ادیت پلی، Shell, Probooleans و غیره استفاده می شود.

این برج ها با پوسته های متعدد ساخته شدند اما با کمی تغییرات نسبت به یکدیگر.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_02

پوسته داخلی a پوسته ای است که دارای تکسچر پنجره می باشد که ورود نور را به بنا فراهم می کند. بعد از آن پوسته دیگری b خواهیم داشت که از متریال شیشه است برای آنکه آن تکسچر نور را نرم تر کرده و انعکاس محیط را نشان دهد. آخرین پوسته C از نوعی متریال سرامیک تیره است که خیس است. روند مشابهی برای پایه این بنا و همچنین بام مسطح آن نیز انجام شده است.

برای درختان از ONYX Trees استفاده شده است. تنهای یک درخت ساده ساخته شده و برای حفظ رم با Vray Proxies در کل مسیر پراکنده شده است. کار کردن روی تعداد درختان بیشتر توجیه ندارد چراکه حس کلی فضا تیره است و باز هم زمان فاکتوری طلایی است.

برای اتوبان ها تعدادی Frankenstein با بلوک های متعدد ساخته شده است که در کتابخانه آبجکت ها وجود داشته و به خوبی تغییراتی روی آنها داده شده است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_03

دید کلی به طرح نورپردازی

در این طرح نورپردازی می توانید روش نورپردازی این صحنه را مشاهده کنید.

  1. نور Vray Dome با یک مپ HDRI تاریک که به آن الحاق شده و روی 64 ساب دیواید برای تعریف بهتر تنظیم شده است اما با مولتیپلایرهای بسیار کم.
  2. نور صفحه ای وی ری برای دادن انعکاس به وجوه برج ها و افزایش هایلایت های متریال ها
  3. نور صفحه ای وی ری برای شبیه سازی نوری که از داخل بنا از قسمت پایه ساطع می شود.
  4. نور صفحه ای وی ری نزدیک به دوربین برای روشن تر کردن اتوبان و درختان در پس زمینه
  5. نور صفحه ای وی ری به عنوان نورهای نقطه ای در پایه برج

سایر نورها به سادگی همین نورها می باشند اما با رنگ ها و شدت های متفاوت بعد از تست های متعدد.

مقادیر آنها به صورت های زیر است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_04

برای دوربین از یک دوربین فیزیکال وی ری با مقادیر زیر استفاده شده است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_05

نتیجه چیزی مشابه زیر است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_06

تکسچر

پنجره ادارات:

از متریال های Vray light همراه با تصاویر بنا استفاده شده است که در CGTextures قرار گرفته و در فتوشاپ پردازش شده است. مولتی پلایر نسبتا بالا روی 25-35 تنظیم شده است. بعد از این به یاد داشته باشید که بهتر است که چیزی شبیه به یک پوشش متریال شیشه در جلوی آن قرار دهید چرا که متریال Vray Light یک تشعشع کننده نور ملایم نیست.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_07

تکسچر پنجره

شیشه:

تنظیمات متداول پیش فرض شیشه با یک سایه کم آبی رنگ و یک مپ نویز مقیاس بزرگ در اسلات بامپ برای ایجاد انعکاس دفرمه شده استفاده شده است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_08

تکسچر شیشه

متریال سرامیک تیره

از این متریال در بنا و به عنوان سنگفرش استفاده شده است. این متریال با یک تکسچر رزولوشن بالا که در فتوشاپ پردازش شده (کپی، تغییر مقیاس و …) برای اجتناب از افکت پترن استفاده شده است. از مپ تصحیح رنگ برای تغییرات مناسب و درخشانی هایلایت ها استفاده شده است چرا که لازم است متریال خیس به نظر برسد و روی زمین گل آلود باشد دقیقا مانند زمان پس از بارش باران.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_09

بتن:

از بتن در جاهای مختلف استفاده شده است مانند اتوبان ها و می خواهیم متریال اوراکسپوز و کهنه ای را نشان دهیم. نتیجه با متریال Blend  وی ری حاصل شده است که در آن یک متریال بتن تمیز به عنوان متریال پایه وجود داشته و یک متریال بتن کثیف (که تکسچر دیگری بدون انعکاس است) به عنوان پوشش دهنده 1 و 2 استفاده شده است که با هم ترکیب شده اند با یک ماسک کثیف که در فتوشاپ ساخته شده است. متریال پوشش دهنده 3 و 4 تیره تر بوده و کمتر انعکاس دهنده نسبت به متریال پایه هستند و با یک Vray Dirt Map باهم ترکیب شده اند. یک تصویر به اندازه 1000 کلمه ارزش دارد.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_10

طرح کلی بتن

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_11

متریال پایه

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_12

متریال های پوشش دهنده و ترکیبی 1 و 2

پست پروداکشن

این تفریحی ترین مرحله از ساخت چنین صحنه ای است. جادو در این مرحله برای این پروژه رخ می دهد. ساعت ها وقت برای این قسمت صرف شده است. در این مرحله می توان یک رندر متوسط را با اصلاحات دقیق کوچکی به یک شاهکار تبدیل کرد. اما این کار همینطور که جنبه تاریک دارد که می تواند یک رندر خوب را خراب کند.

المان های رندر متعددی برای مرحله پست پروداکشن همانند تصویر زیر ذخیره شده است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_13

المان های رندر

مهمترین مورد برای ما Wire Color  است چرا که می توانید قسمت های مختلف یک تصویر را با تنها یک کلیک magic wand انتخاب کنید.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_14

wire color pass

بعلاوه باید اطمینان حاصل می شد که pass های Refraction  و V-Ray Raw Reflection نیز برای بهبود کیفیت متریال های انعکاس دهنده و انکساردهنده نور استفاده شده و همیچنین  Zdepth برای شبیه سازی محوی لنز در مرحله پست پروداکشن به جای ساخت آن با دوربین فیزیکال وی ری، که دقیق تر است اما زمان گیرتر می باشد. کانال  Zdepth نیز می تواند برای تولید مه استفاده شود.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_15

pass V-Ray Raw Reflection

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_16

Zdepth pass

این ها Pass های اولیه برای مرحله post production بودند. بعد از این مراحل دیگر که طی شده نمایش داده می شود.

  1. رندر Wire

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_17

  1. Beauty Pass

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_18

  1. در اینجا یک پس زمینه از تعدادی عکس مرجع اضافه شده و دو المان با تصحیح رنگ، منحنی ها و سطوح ترکیب شده اند.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_19

  1. این حالت خوب است اما کمی بیش از حد تیره است و در نهایت می خواهیم چیزی تیره تر و بیشتر وابسته به تاریکی شب و مرموزانه تر حاصل شود بنابراین اصلاح رنگ های متعددی و به علاوه اصلاح کنتراست و روشنی و منحنی ها صورت گرفته است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_20

  1. چند نوار نور برای دادن حس سرعت به اتوبان های شلوغ در کار رسم شده است. بعلاوه انعکاسات از نیمکت های پس زمینه همانند اتوبان ها روشن تر شده و افزایش یافته است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_21

  1. مهم است که یک افکت جذاب تر در نورهای پنجره ساخته شود، بنابراین روی آنها با تکسچرهای عکس ترسیم شده و کمی درخشش به آن اضافه شده است. بعلاوه خوب است که انعکاس از زمینه برای برجسته تر کردن بنا بعد از باران به حداکثر برسد و بنابراین در اینجا raw reflection pass در حالت screen که به اندازه ماسک شده است، کمک خواهد کرد. بعلاوه کمی گرافیتی به اتوبان ها در حالت overlay  و  screen اضافه شده است.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_22

  1. زمان آن است که جمعیت جوانان به صحنه اضافه شود و زندگی برای آن تعریف شود. دو آتش نشان در تصویر به آن روح داده اند.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_23

  1. حال باید کمی افکت نوری اضافه شود، روشنایی های خیره کننده لنز، با بازی با توازن رنگ

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_24

  1. در نهایت کمی نور بیشتر به صحنه اضافه شد و این چنین مرکز اداری AND متولد شد.

vnplugin-3dsmax_making-of-and-offices-by-beauty-and-the-bit_25

 

 

منبع: www.renderspirit.com
ترجمه: www.vnplugin.com
لطفا در صورت کپی آدرس سایت www.vnplugin.com را ذکر کنید ( برای مثال   ترجمه: www.vnplugin.com ).
 

2 دیدگاه درباره ”مدلسازی مرکز اداری ADN توسط گروه Beauty and The Bit

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *