آموزش چگونگی ساخت برج AP002T

آموزش چگونگی ساخت برج AP002T

مقدمه

این تصاویر با هدف یادگیری روش Mir, Luxigon & Labtop ساخته شده است. این پروژه یک پروژه شخصی است که در جهت یادگیری این روش رندرگیری انجام شده است. در این آموزش نکاتی در مورد قسمت های خاص انجام شده در این پروژه و بعلاوه نگاهی به روند دوبعدی مورد استفاده، خواهید داشت.

منبع الهام

پیش از شروع پروژه در سایت های اینترنتی مختلف در جهت یافتن رندرهای معماری جستجویی انجام گرفت و در اینجا نتیجه را مشاهده می کنید.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_01

در تصاویر بالا شما این بنا ها را مشاهده می کنید.

  • OMA – فرودگاه جده – Artefactory Lab
  • ADPI- پکن – Labtop
  • برج های Moonhyun – MIR
  • آتلیه ژان نوول- Le Louvre- ابوظبی- Artefactory Lab

فاکتورهای اصلی که از این عکس ها برداشت شده، کمپوزیسیون، پرسپکتیو سه نقطه ای، حس عکس هاو نحوه اتمام کار

برج تری دی

پلان اصلی

در اینجا می توانید ببینید که چگونه بخش های مختلف پروژه طراحی شده اند.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_02

کانسپت

در اینجا بخش های مختلف برج را مشاهده می کنید. کف طبقات، ستون ها، شیشه و نما

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_03

تکسچر نما

از یک مپ procedural که cellular نام دارد برای ساخت المان نما برج استفاده شده است. این نوع تکسچر می تواند با اشکال مختلف ساخته شود و در اینجا از CHIPS استفاده شده است. در این تکسچر کمی انعکاس وجود دارد تا نور و تصویر محیط پیرامون را بگیرد اما در کل بسیار ساده است.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_04

نورپردازی برج اصلی

برای نورپردازی داخل برج از آموزش Vyonyx الهام گرفته شده است و طبقات با صفحات نورپردازی شده که دارای تکسچر می باشند پر شده است. یک متریال چند آبجکتی با شیدرهای نور وی ری کمی متفاوت ساخته شده است. این صفحات با کمک پلاگین Multiscatter  جایگذاری شده اند و روی مرزهای هر طبقه تمرکز شده است بنابراین می توان آنها را از این زاویه دید مشاهده کرد.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_05

در ادامه می توانید این شیدر صفحه های نورانی را مشاهده کنید. این یک متریال چند زیرگروهی است با دو واریاسیون یک آبی و یکی نارنجی. می توانید واریاسیون رنگی بیشتری اضافه کنید اگر می خواهید. استفاده از متریال نور وی ری این امکان را داده که سقف ادارات را همزمان روشن کند، و این حس را می دهد که طبقات پر از ساکنین است.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_06

نورپردازی برج های پس زمینه

برجهای پس زمینه شفاف در فتوشاپ تکسچر داده شده اند اما تکسچر در تری دی مکس ساخته شده است. یک رندر از نمای برج ها بدون المان های نما گرفته شده است، و این تکسچری دو بعدی به دست می دهد که در پست پروداکشن استفاده می شود. می توانید این تکسچر را اگر می خواهید دانلود کنید.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_07

شماره یک شماره دوشماره سه شماره 4

از این تصاویر در فتوشاپ در حالت screen  استفاده شده و زمانیکه نیاز بوده قدرت آنها بیشتر شود duplicate  شده است.

پست پروداکشن دو بعدی

در این جا رندر Brute 3D را پیش از هر پست پروداکشنی مشاهده می کنید.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_12

درجه بندی رنگ

از انواع مختلف adjustment layers برای درجه بندی رنگ و تنظیمات کنتراست استفاده شده است. در ادامه می توانید مواردی که برای تصویر برج استفاده شده را مشاهده کنید. مهمترین قسمت “Black & White” adjustment layer است. این لایه در حالت Overlay  و 95% است. این کار رندر را بهبود می بخشد. در این کمپوزیسیون گروه شامل لایه های adjustment بالاتر از همه گروه هاست بنابراین همه المان های زیر آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_13

انتخاب Wire Color و آبجکت

زمانیکه این تصویر ساخته شده است از رندر Wire Color وی ری استفاده شده تا بخش های مختلف تصویر انتخاب شود. این کار ضروری است اگر می خواهید بتوانید روی هر چیز در تصویر اصلاح رنگ و یا ترسیم کنید و یا اگر می خواهید زمانیکه پشت المان های تری دی مردم یا درختان را اضافه کنید، ماسک بسازید.

حال از PSD Manager 3 از Cebas استفاده می شود. این ابزار امکان کنترل بیشتر روی ماسک هایی که می خواهیم از رندر تری دی بگیریم به دست داده و خروجی یک فایل PSD  مستقیما با رندر، المان های رندر و ماسک در داخلش می باشد. این کار حقیقتا در زمان صرفه جویی می کند.

افکت های نور

  1. سه گزینه برای درخشش نور، برق نور و برق نور روی لنز استفاده شده است. با یک براش گرد نرم در حالت overlay ترسیم کنید تا درخشش یک منبع نور موجود را به ضحنه اضافه کنید.
  2. تصویری از منبع نور روی اینترنت (google images) پیدا کنید، آن را در حالت screen قرار داده و کمی در آن اصلاحات انجام دهید تا مناسب صحنه شود. این کار جذاب است چرا که می تواند نتایجی جالب و دورازانتظار در ترکیب با المان هایی از منابع دیگر به دست دهد. این روش برای تجربه بسیار خوب است.
  3. از پلاگین های فتوشاپ استفاده کنید مانند Knoll Light Factory تا نورها را بسازید. (نمونه برق روی لنز را که با این پلاگین ساخته شده است را در ادامه می بینید.)

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_14

در اینجا می توانید مزیت استفاده از نمونه مشابه برق لنز را در تصویر ببینید. این کار واقعا به حال و هوای این بخش از صحنه می افزاید.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_15

نور ماشین ها

اضافه کردن نور ماشین ها مشابه منابع نور و درخشش است. در این تصویر، نور ماشین ها در شب را مشاهده می کنید که از گوگل گرفته شده است و پرسپکتیو آن با ابزار تغییرشکل فتوشاپ مناسب شده است. این تصویر در حالت “Pin Light fusionکامپوزیت شده است. رگه هایی به تصویر اضافه شده تا کمی به بی نظمی میان خطوط مستقیم قرمز رنگ اضافه کند. (رگه های سفید و نارنجی را در شات نزدیک زیر مشاهده کنید.)

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_16

افراد

روشی که افراد را به صحنه خود اضافه می کنید مستقیما با کیفیت تصویر شما در ارتباط است، لباس های آنها، رنگ ها و حالت و وضعیت آنها می بایست با دقت مناسب انتخاب شود.

افراد باید با هویت بنای پیرامون آنها تناسب داشته باشند. در این تصویر حتی اگر دوربین دور از افراد است انتخاب خوب افراد حائز اهمیت بوده حتی اگر نمی توانید جزئیات را از این فاصله تشخیص دهید باید آنها را احساس کنید.

زمانی که افراد را در پست پروداکشن وارد می کنید سعی کنید از افرادی استفاده کنید که مشابه صحنه نورپردازی شده اند و اگر چنین تصویری نتوانید بیابید می توانید افراد را به صورت یکنواخت نوردهی کرده و کمی نور و سایه برای آنها ترسیم کنید. در فتوشاپ ابزارهای Dodge, Burn  و  Spongeمی توانند برای این کار مناسب باشند.

اضافه کردن افراد به تعداد زیاد می تواند تکراری و خسته کننده باشد. برای حفظ زمان می توانید بردهایی از آدم ها درست کنید. این ها فایل های حجیم PSD می باشند که در آنها تعداد زیادی فرد را قرار می دهید. هر فایل با عنوانی دسته بندی شده است. ( نوردهی از پشت، نوردهی از جلو، نور یکنواخت، ادارات، مراکز خرید، کودکان، نشسته، و غیره). با این کار زمان را برای بازکردن فایل های مربوط به افراد مختلف از دست نمی دهید و بخواهید آلفا چانل را انتخاب کنید و کپی و Paste کنید. فقط فردی را که مناسب کمپوزیسیون شماست درگ می کنید.

زمانی که به یک نوع از آدم ها نیاز دارید، یک اسکریپت را می توانید با فتوشاپ به سادگی اجرا کنید که فایل موردنظر را باز کند. (با توجه به گزینه های اسکریپت زیر)

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_17

و در اینجا یک برد از آدم ها را مشاهده می کنید.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_18

روند کار در فتوشاپ

تا جایی که می توان می بایست فایل های فتوشاپ را تمیز، نام گذاری شده و با دسته بندی لایه ها در گروه ها نگاه داشت. این گروه ها همیشه یکسان و در Level مشابه هستند. این کار به شما این امکان را می دهد که رندر خود زمانیکه کارفرما از شما تغییراتی را می خواهد، به سرعت به روز رسانی کنید.

در ادامه یک اسکرین شات از چگونگی ساختار یک فایل متداول PSD را مشاهده می کنید. (بدون در نظر گرفتن3D )

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_19

در ادامه تصویر نهایی را مشاهده می کنید.

vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_20 vnplugin-3dsmax_making-of-ap002t-tower_21

منبع: www.ronenbekerman.com
ترجمه: www.vnplugin.com
لطفا در صورت کپی آدرس سایت www.vnplugin.com را ذکر کنید ( برای مثال   ترجمه: www.vnplugin.com ).
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *