آموزش نحوه ساخت مرکز Roldal Pilgrim توسط گروه Plankton

 

آموزش نحوه ساخت مرکز Roldal Pilgrim توسط گروه Plankton

رندرهای مرکز Roldal Pilgrim توسط گروه Plankton در مارس امسال منتشر شده است. این رندرها به شدت سبک MIR را یادآوری می کند و قرار گرفتن آن در نروژ نیز به این اتفاق کمک می کند. اما این کار به تنهایی خود شاخص است و به شدت وابسته به استفاده از فتوشاپ در رسیدن به نتیجه نهایی از یک رندر ساده خام است.

مقدمه

این رندر توسط Thomas Tysseland & Micha? Bekas برای یک مسابقه در نوامبر گذشته در شهر کوچک  Røldal  در نروژ ساخته شده است.

سایت مسابقه در نزدیکی دریاچه کوچکی در یک دهکده زیبا نزدیک به کلیسا Røldal stavkyrkje که بخشی از میراث فرهنگی نروژ می باشد واقع شده است.

یک مدل اسکچ آپ دقیق در اختیار گذاشته شده بوده است. به علت زمان کوتاهی که برای آماده سازی تصویر در اختیار بوده است استفاده از این مدل خوب بود. می توان روی جو این بنا اینگونه متمرکز شد.

این تصویر می بایست رابطه بین کلیسای موجود و مرکز Pilgrim  را نشان دهد. محل قرارگیری دوربین توسط معماران در اختیار قرار داده شده بود، بعلاوه دوربین برای رسیدن به کمپوزیسیون نهایی کمی جابه جا شده است.

در ادامه چند اسکرین شات از مدل را خواهید دید.

vnplugin-3dsmax_roldal-model_01 vnplugin-3dsmax_roldal-model_02 vnplugin-3dsmax_roldal-model_03

تحقیقات

روند تحقیقات خیلی سریع صورت گرفت. از آنجا که این پروژه دیده شده بود و بعلاوه محل قرار گیری آن نیز قبلا از نزدیک دیده شده بود، اینکه در نهایت به چه حسی دقیقا می خواهیم برسیم معین بود.

با توجه به شنیده ها از منطقه اسکاندیناوی سعی داشتیم فضایی خلق کنیم که غالبا بر مبنای تصور از نروژ یعنی سرد، مه آلود و آرامش بخش و آرام باشد.

رندر

از ابتدا قصد بر آن بود که غالب کار در فتوشاپ  صورت گیرد بنابراین زمان زیادی برای تصحیح متریال و نور گذاشته نشد، همانگونه که در ادامه رندر خام را مشاهده می کنید.

vnplugin-3dsmax_roldal-model_04

از Based Lighting تصویر اولیه با تعدادی HDRI ابری که در کتابخانه تکسچرهای موجود وجود داشت، استفاده شد. متریال ها بسیار ابتدایی هستند و هیچ چیز خاصی در اینجا نیست. بیشتر کار در مرحله پست پروداکشن انجام شده است.

نکته دیگر این است که از کانال Wire Color استفاده شده است تا به راحتی قسمت های مختلف تصویر را در حین کار با فتوشاپ بتوان انتخاب کرد.

vnplugin-3dsmax_roldal-model_05

فتوشاپ

این مرحله را در اینجا نمی توان پست پروداکشن نامید چرا که در این مورد (همانند بسیاری از موارد) تقریبا زمان خیلی زیادی در فتوشاپ صرف شده بنابراین این مرحله، مرحله ساخت اصلی است.

ترکیب بندی

همواره این نکته در نظر بود که حس یک فضای سرد به وجود آید. با قرار دادن المان های اصلی در لایه های مجزا کار شروع شد: کلیسا، کوه ها، چمن و درختان

در طول سال ها کتابخانه ای با تعداد نسبتا زیادی تکسچر ساخته شده بود که می توانستیم از آن استفاده کنیم. از عکس های زیادی از طبیعت استفاده کردیم تا محیط پیرامون موجود را مجددا بسازیم.

قصد داشتیم یک کمپوزیسیون خنثی بسازیم بنابراین امکان انجام تنظیمات به سادگی با استفاده از اصلاح رنگ و کنتراست در آینده امکان پذیر بود. با استفاده از لایه های adjustment  مختلف (curves, hue/saturation) امکان کار کردن روی المان های تصویر با هم فراهم بود.

در ادامه می توانید تست های مختلف را ببینید. (روی تصایر کلیک کنید تا بزرگ شوند و بتوانید مراحل را مشاهده کنید.)

تست کلیسا

vnplugin-3dsmax_roldal-model_06

تست کوه ها

vnplugin-3dsmax_roldal-model_07

تست چمن

vnplugin-3dsmax_roldal-model_08

تست مه

vnplugin-3dsmax_roldal-model_09

اصلاح رنگ و تنظیمات نهایی

بعد از تکمیل این روند به سادگی می توان از مزایای adjustment layers برای ساخت فضای نهایی تصویر استفاده کرد.

vnplugin-3dsmax_roldal-model_10

و در اینجا تصویر نهایی را مشاهده می کنید.

vnplugin-3dsmax_roldal-model_11

منبع: www.ronenbekerman.com
ترجمه: www.vnplugin.com
لطفا در صورت کپی آدرس سایت www.vnplugin.com را ذکر کنید ( برای مثال   ترجمه: www.vnplugin.com ).
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *