7 قانون عکاسی در خیابان که نباید شکسته شود

7 قانون عکاسی در خیابان که نباید شکسته شود.

روشی متداول برای افرادی که قصد شروع عکاسی در خیابان را دارند وجود دارد که توسط آنها دنبال می شود. آنها دوربین خود را برداشته و به اماکن شلوغی که می توانند می روند و شروع به عکاسی از مردم می کنند.

اگرچه این کار قطعا کاری است که باید انجام شود، اما این کار تنها روش نیست. در اینجا نکاتی در مورد عکاسی در خیابان برای گسترش حیطه عکاسی شما در خیابان ارائه می شود. گستره وسیعی از روش ها وجود دارد تا گرفتن عکس های جالب در خیابان را امتحان کنید.

vnplugin-3dsmax_7-street-photography-rules-that-should-be-broken_01

  1. افراد می بایست در عکس حضور داشته باشند.

عکاسی در خیابان در مورد مردم است اما نباید شامل آنها شود. این نوع از عکاسی در مورد زندگی است و نیازی نیست حتما یک فرد در وسط فریم باشد تا این شات یک شات عکاسی در خیابان باشد.

هدف از این نوع عکاسی گرفتن یک شات از یک لحظه خاص و جذاب است که مفهومی برای شما دارد. هیچ قانونی وجود ندارد که چگونه این کار را بدون حضور افراد در فریم انجام دهید، اما هدف گرفتن یک شات زیبا و متداول از یک لنداسکیپ است که نوعی مفهوم و خاص بودن در تصویر را القا کند.

مهم نیست ساکن کجا هستید اما اگر در اماکن کم جمعیت زندگی می کنید خوب است که روی این ایده فوکوس کنید. محیط پیرامون خود را کشف کرده و سعی کنید آن را در قالب تصویر خود تفسیر کنید. زمانی که می توانید افراد را نیز در تصویر خود جا دهید اما همزمان نیز به دنبال شات هایی خاص در محیط پیرامون خود باشید.

اگر محیطی عالی با نور زیبا یافتید، بنابراین این شات را همین طور که هست بگیرید. این یک اشتباه رایج بین عکاسان است که یک صحنه جذاب را با قراردادن افراد مختلف که در حال عبور هستند از بین می برند. گاهی افراد فکر می کنند این افراد در حال گذر آنچه را که باعث می شود یک تصویر یک عکس از خیابان باشد را می تواند به وجود آورد، اما این مطلب حقیقت ندارد. اگر یک پس زمینه مناسب یافتید و خواستید که صحنه شما یک فرد را نیز شامل شود، این فرد باید قادر باشد به تصویر شما چیزی را بیافزاید. وگرنه سعی کنید تصویر را همانگونه که هست عکاسی کنید.

  1. می توانید فقط از خیابان های شلوغ شهر عکاسی کنید.

vnplugin-3dsmax_7-street-photography-rules-that-should-be-broken_02

آثار عکاسانی چون  Martin Parr, Lee Friedlander, William Eggleston, Stephen Shore, Robert Frank,  و  Trent Parke, را بررسی کنید. برخی از این عکاسان در فضاهای شلوغ عکاسی کرده اند اما همه آنها عکس هایی گرفته اند در برخی فضاهایی که افراد وجود ندارند. چه یک عکس مربوط به یک ساحل شلوغ یا صحنه شلوع باشد یا مربوط به یک شیرینی انگلیسی باشد شما قادر خواهید بود عکس های Martin Parr را تشخیص دهید. تصاویر Lee Friedlander گرفته و کیفیتی تاریک دارند و مهم نیست که در گوشه ای از خیابانهای نیویورک گرفته شده باشند یا در اتاق یک هتل یا یک خیابان خالی در حومه شهر. کارهایی که این عکاسان در فضاهایی که کمتر افراد وجود دارند عکاسی کرده اند را مطالعه کرده و نگاه کنید که کدامیک از آنها بیشتر شما را راضی کرده و چرا.

عکاسی از خیابان در هر فضایی می تواند رخ دهد. عکاسان خوب مهارتی در این دارند که یادبگیرند چگونه عکس های قوی در فضاهایی بگیرند که دیگران ممکن است فکر کنند فاقد محتوی است. به فضایی بروید که فکر می کنید برای عکاسی وحشتناک است و سعی کنید پیدا کنید که چگونه عکس خوب از این فضا بگیرید. این تمرینی قوی است برای پیشرفت کردن.

  1. هیچ گاه از پشت سر فردی عکس نگیرید. عکس باید همیشه شامل چهره افراد شود.

اگرچه صورت یک فرد قویترین روش برای نشان دادن احساسات در یک تصویر است اما همیشه لازم نیست که عکس شامل چهره یک فرد شود، به خصوص اگر حالت کسل کننده داشته باشد. از دست دادن چهره یک فرد به خاطر تکنیک بد یا ترس چیز دیگری است. اگر چهره فرد خوب است باید آن را در عکس قرار دهید. اما ژست، دست ها و حالت و لباس و یا هر المان خاص از یک فرد می تواند جذابترین بخش یک تصویر باشد. این کار را انجام دهید و آنقدر نزدیک شوید که جزئیات را نیز شامل شود، می توانید به یک تصویر کیفیت گرافیکی بدهید تا اشکال، خطوط و رنگ ها مشخص شوند.

  1. شما به عمق بیشتر و چیزهای متفاوتی که در صحنه موثر باشد نیاز دارید.

vnplugin-3dsmax_7-street-photography-rules-that-should-be-broken_04

این گونه عکاسی جالب است و اگر طرفدار کارهای  Alex Webb باشید ممکن است قبلا متوجه جذابیت یک تصویر پیچیده شده اید که سطوح مختلفی از علایق را نشان می دهد که همه در یک قاب جمع شده اند. زمانی که این عکس ها به خوبی انجام شوند نتیجه باورنکردنی است. این عکس ها شگفت انگیزند. این ها موقعیت هایی است که شما باید به دنبال آنها باشید.

با این وجود کمپوزیسیون های این چنینی عکس را خوب نمی کنند. آنچه که یک تصویر را زیبا می کند این است که در آن چه اتفاقی رخ می دهد. ابتدا به دنبال آن بگردید و سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا بهتر است یک تصویر پیچیده با المان های متعدد پشتیبان خلق کنید یا اینکه بهتر است فقط روی المان اصلی تمرکز کنید. اگر فقط از در بیرون بروید به دنبال خلق عکس هایی همچون Alex Webb باشید، این خلاف آن چیزی است که مطلوب شماست. به دنبال چیزهای جالب باشید و سپس بهترین روش برای عکاسی از آن در یک قاب را انتخاب کنید.

  1. عکس های خوب از خیابان کلا وابسته به شانس است.

به عنوان یک عکاس این ما هستیم که شانس خود را می سازیم. یک مولفه تصادفی برای هر عکس خوب وجود دارد اما حقیقت این است که هزاران لحظه “شانس” هر روزه پیرامون ما رخ می دهد که آن را نمی بینیم.

عکاسی تماما درباره صبر کردن برای این لحظه هاست و در مورد جستجو کردن آنهاست. هر چه به عنوان یک عکاس پیشرفت کنید، لحظه های ناب بیشتری پیرامون شما رخ نخواهد داد اما شما در تشخیص آنها بهتر عمل خواهید کرد.

  1. عکاسی در خیابان وابسته به برونگرا بودن است.

برخی از عکاسان از خیابان بسیار شاخص و برونگرا می باشند. برخی از آنها بسیار آرام و کمرو می باشند. برخی با یک فلاش روبروی صورت شما قرار می گیرند و برخی با احتیاط منتظر اتفاقی که روبروی آنها رخ دهد می مانند. پیرامون آنچه که ویژگی شماست فعالیت کنید. اگر یک فرد درونگرا هستید بنابراین احتمالا شروع کردن به عکاسی با دویدن به سمت افراد با یک فلاش مثل Bruce Gilden می تواند سخت تر از توان تحمل شما باشد. مهم است که یک استراتژی برای عکاسی برای خود بسازید که به شما احساس راحتی بدهد.

مهم نیست که چگونه، اما شما از محدوده آسایش خود می خواهید خارج شوید. می خواهید که این مسئله را حل کنید که می خواهید تصاویر شما چگونه به نظر برسند و لازم است چه کارهایی برای رسیدن به آن انجام دهید. اگر می خواهید از یک لنز زوم استفاده کنید، از آن استفاده کنید چون شما تصویری که ظاهر تله عکس داشته باشد را می پسندید نه به این دلیل که از نزدیک شدن به سوژه ها مت ترسید. اگر از نزدیک شدن به سوژه می ترسید از یک لنز واید سبک استفاده کنید، در یک نقطه مستقر شوید و اجازه دهید افراد به شما نزدیک شوند.  هر بار کمی نزدیک تر شوید. لازم نیست که ناگهانی به فضایی که می خواهید وارد شوید تا عکاسی کنید. برای خود این مسئله را حل کنید که چگونه در لحظات جذاب در جای مناسب قرار گیرید و سپس روش خود برای قادر بودن به قرار گرفتن در مکان مناسب جهت عکاسی را گسترش دهید. با گذشت زمان پیشرفت خواهید کرد و حس خواهید کرد.

  1. عکاسی در خیابان در مورد خارق العاده بودن است.

لحظه ای متداول در زمان عکاسی وجود دارد. شما در حال آموزش عکاسی به یک هنرجو هستید و ناگهان فردی با موهای قرمز، آبی یا سبز و یا یک تاتو عجیب از مقابل شما عبور می کند. هنرجو این شات را سریعتر از هر شاتی که در کل روز گرفته است، خواهد گرفت. این نوع مو یا تاتو به مانند یک تصویر جذاب از خیابان در ذهن انها نقش می بندد. موهای قرمز می تواند جذاب باشد اما این فقط یک المان است. اگرچه شاخص است و غیرمعمول و متفاوت به نظر می رسد اما حقیقتا منحصربه فرد نیست.

عکاسی از خیابان می تواند روی هر چیزی متمرکز شود. می تواند رنگی، مادی، معمولی و یا واضح باشد. بسیاری از شگفت انگیزترین عکس ها از خیابان لحظه های معمولی را به روشی عکاسی کرده اند که متفاوت است. عکاسی از خیابان یعنی یافتن بخش متفاوت همه نوع لحظه ها. فقط منتظر دیدن موهای قرمز نباشید. به دنبال مردم و صحنه هایی که می بینید باشید و آنچه را که آنها را جذاب می کند عکاسی کنید.

vnplugin-3dsmax_7-street-photography-rules-that-should-be-broken_06

منبع: www.digital-photography-school.com
ترجمه: www.vnplugin.com
لطفا در صورت کپی آدرس سایت www.vnplugin.com را ذکر کنید ( برای مثال   ترجمه: www.vnplugin.com ).
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *