چگونه عکس ها را برای رسیدن به یک نتیجه متوازن ترکیب کنیم

چگونه عکس ها را برای رسیدن به یک نتیجه متوازن ترکیب کنیم.

رمز ترکیب عکس ها را کشف کنید. در این آموزش به شما نشان داده خواهد شد که چگونه تصاویر را باهم ترکیب کنید تا کیفیت آسمان بهتر شود و به توازن کاملی در صحنه های کاملا متضاد برسید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_01

مسئله همیشگی عکاسی لنداسکیپ چگونگی ایجاد توازن بین زمین و آسمان است. آسمان معمولا بسیار روشن تر از زمین است بنابراین تنظیمات عکس برای آسمان یک خروجی خیلی تیره به دست می دهد. در مقابل تنظیمات عکس با توجه به زمین باعث می شود آسمان خیلی روشن شود.

یک فیلتر graduated می تواند برای محدود کردن نور آسمان مفید باشد. اما فیلترهای  graduated به این خاطر که تنها ترکیب افقی را فراهم می کنند کمی محدود هستند.

در کمپوزیسیون ها خط افق افقی نیست. ممکن است کوه ها، درخت ها یا هر چیز دیگری بالا آمده باشند. بنابراین چگونه می توان به یک نمایش متوازن در امتداد آسمان و زمین رسید؟

یک گزینه استفاده از سه پایه و گرفتن دو یا چند شات است. سپس از تکنیک های ترکیب استفاده می شود و عکس ها به صورت یک عکس دارای توازن کامل ترکیب شوند. به دو عکس اولیه در اینجا نگاه کنید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_02 vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_03

یکی از آنها یک شات با سرعت شاتر ½ ثانیه است که بنابراین زمین به صورت مناسب نمایش داده می شود و شات دیگر با سرعت 1/30ثانیه برای آسمان گرفته شده است. (عدد دیافراگم در هر دو f22 بوده بنابراین عمق میدان یکسان است.)

دو تصویر را روی هم قرار دهید.

با لایه بندی یک تصویر روی دیگری و سپس با ماسک کردن کنترل کردن اینکه کدام قسمت از هر تصویر قابل دیدن باشد، می توان زمین و آسمان را متوازن کرد. به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید تصاویر را ترکیب کنید.

در این آموزش به مهارت های کلیدی فتوشاپ نیاز دارید مانند ویرایش Camera Raw، باز کردن تصاویر به عنوان اسمارت آبجکت، ماسک کردن لایه، انتخاب کنترل تناژ و تکنیک های شارپ کردن تصویر.

چگونه تصاویر را برای رسیدن به یک خروجی متوازن ترکیب کنیم. (مراحل یک تا نه)

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_04

  1. فایل ها را در Camera Raw باز کنید.

دو فایل اولیه را دانلود کنید

Adobe Bridge را باز کنید و به دنبال دو فایل آموزشی blend_before بگردید. با نگه داشتن کنترل روی هر دو کلیک کنید تا هایلایت شوند سپس کلیک راست کرده تا در Camera Raw باز شوند. زمانی که باز شد دکمه Select All  را در گوشه چپ بالا بزنید. حال هر تغییری که روی رنگ ها انجام دهید هر دو فایل را یکجا تحت تاثیر قرار می دهد.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_05

  1. رنگ ها را اصلاح کنید.

به Toolbar در قسمت بالا رفته و ابزار  White Balance را انتخاب کنید. این کار به ما اجازه می دهد  White Balance را با مپینگ مجدد رنگ ها پیرامون نقاط خنثی از قسمت مورد انتخاب ما ثابت نگه داریم. روی آب تیره رنگ در قسمت پایین سمت چپ کلیک کنید تا به عنوان نقطه خنثی انتخاب شود سپس اسلایدر Temperature  و  Tint را به حدود 7000  و  +12تغییر دهید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_06

  1. حال زمین را بهبود بخشید.

به نوار فیلم در قسمت سمت چپ بروید و روی تصویر blend_before01 کلیک کنید تا فایل دیگر از حالت انتخاب خارج شود. میزان Exposure  را روی -0.25، Highlights  روی  -40  و  Clarity  روی  +40تنظیم شود. سپس از نوارابزار ابزار Targeted Adjustment را برداشته و سپس کلیک راست کنید و گزینه Saturation را انتخاب کنید. به قسمت بالا به سمت چمن ها درگ کنید تا میزان سبز و زرد افزایش یابد.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_07

  1. آسمان را تنظیم کنید.

روی تصویر  blend_before02 کلیک کنید و سپس روی آسمان زوم کنید. به پانل Basic  رفته و میزان Contrast  را روی  -27 و Shadows  را روی  +63  و  Clarity را روی  +15تنظیم کنید. بار دیگر ابزار Targeted Adjustment  را برداشته و به سمت بالا روی آُسمان آبی درگ کنید تا میزان اشباع آبی ها افزایش یابد. زمانی که نتیجه رضایتبخش بود روی دکمه Select All  بار دیگر کلیک کنید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_08

  1. به عنوان یک اسمارت آبجکت فایل را باز کنید.

دکمه shift را نگه داشته و توجه کنید که دکمه Open Images در پایین سمت راست به Open Objects تغییر می کند. روی آن کلیک کنید تا هر دو فایل را در فتوشاپ به عنوان اسمارت آبجکت باز کند. با باز کردن فایل ها به این صورت، این گزینه را در اختیار داریم که هر زمان آنها را به Camera Raw با دو بار کلیک روی برچسب در پانل لایه ها باز گردانیم.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_09

  1. تصویر را روی خود کپی کنید.

زمانیکه هر دو فایل در فتوشاپ باز شد به تصویر  blend_before01 بروید. در پانل لایه ها (Window>Layers) کلیک راست روی لایه کرده و  Duplicate Layer را انتخاب کنید. در پنجره باز شده به Destination: Document settings رفته و  Blend_Before01 را به عنوان اسمارت آبجکت انتخاب کنید و سپس روی ok کلیک کنید تا لایه روی لایه قبل کپی شود.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_10

  1. یک ماسک لایه اضافه کنید.

فایل Blend_Before01 را ببندید. در پانل لایه ها مطمئن شوید که فایل  blend_before01 باز است سپس روی آیکون  Add Layer Mask در قسمت پایین کلیک کنید. سپس ابزار brush را از پانل ابزارها انتخاب کنید. در قسمت Tool Options در بالا یک براش با نوک گرد و لبه های نرم انتخاب کرده و 5 را فشار دهید تا Opacity  براش روی 50% تنظیم شود.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_11

  1. آسمان تیره تر را آشکار کنید.

از کلیدهای  ]  و  [ استفاده کنید تا سایز نوک براش را تغییر دهید و به اندازه کافی بزرگ شود. D را فشار دهید و رنگ ها را به سفید و سیاه برگردانید، X را فشار دهید تا معکوس شوند و سیاه رنگ پیش زمینه شود. حال نزدیکتر روی آسمان زوم کنید و با رنگ سیاه ترسیم کنید تا به تدریج آسمان روشن مخفی شود و آسمان تیره تر از لایه زیرین آشکار شود.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_12

  1. ماسک کردن را به پایان برسانید.

به ترسیم با رنگ سیاه روی ماسک ادامه دهید تا تصویر تیره تر روی قسمت اسمان اشکار شود. عدد 2 را فشار دهید تا میزان opacity روی 20% تنظیم شود و سپس روی نوک کوه ها ترسیم کنید تا آنها را نیز به تدریج تیره کنید. سعی کنید ترکیب کل را بین تناژهایی که طبیعی به نظر می رسند نگه دارید. اگر در نقطه ای بیش از حد پیش رفتید به سادگی x را فشار داده و سپس با رنگ سفید ترسیم کنید تا تصویر روشن تر آشکار شود.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_13

  1. ماسک را با Levels تغییر دهید.

زوم بک کنید تا آسمان را بتوانید ارزیابی کنید. اگر نسبتا خوب به نظر نمی رسد می توانید ماسک را با یک ترفند سریع levels  تنظیم کنید. با زدن Ctrl/Cmd+L  برای  Levelsسپس درگ کردن اسلایدر از حالت میانه به سمت راست یا چپ تا میزان opacity ماسک لایه تغییر کند. در اینجا روی 1.41 تنظیم شده است. ok کنید تا تغییرات ذخیره شود.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_14

  1. آب را تنظیم کنید.

قسمت های روشن در آب کمی پخش شده اند. بنابراین روی برچسب لایه روی تصویر Blend_Before01 دوبار کلیک کنید تا به Camera Raw بازگردید. از نوارابزار براش Adjustment  را برداشته و روی آب روشن ترسیم کنید سپس به اسلایدرها در سمت راست رفته و Exposure  را روی  -1.15 و  Highlights  را روی  -22  و  Clarity  را روی  +37تنظیم کنید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_15

  1. رنگ ها را کاهش دهید.

حال برای اصلاح تناژ رنگی دو adjustment layers اضافه می شود که می تواند دو تصویر را در هم حل کند. روی ایکون Create Adjustment Layer در پانل لایه ها کلیک کنید و Vibrance را انتخاب کنید. Vibrance را به +29 افزایش دهید و Saturation  را به 25- کاهش دهید تا به تصویر یک حالت غیراشباع بدهید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_16

13.تصویر خود را با curveها شارپ کنید.

روی گزینه Create Adjustment Layer دوباره کلیک کنید و Photo Filter را انتخاب کنید. Cooling Filter (80) را از منوی کرکره ای انتخاب کرده و Density را روی 13% تنظیم کنید. سپس یک Curves adjustment layer اضافه کنید. دو نقطه روی خط منحنی ترسیم کرده تا یک شکل S مانند کم عمق بسازید که تناژها را شارپ تر کند.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_17

  1. یک لایه جدید Merge کنید.

روی گزینه Create New Layer در پانل لایه ها کلیک کنید و سپس Ctrl/Cmd+Shift+Alt+E را برای merge  کردن یک کپی از تمام لایه ها در یک لایه بزنید. روی نام لایه دوبار کلیک کنید و نام ان را ‘Dodge Burn’ بگذارید. به حالت ترکیب رفته و از منوی کرکره ای Luminosity را انتخاب کنید بنابراین هیچ dodging  و  burningرنگ ها را تغییر نخواهد داد.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_18

  1. هایلایت ها را Dodge کنید.

ابزار Dodge  را از پانل ابزارها انتخاب کنید. سپس به options رفته و Range  را روی Highlights  و  Exposure  را روی  8%تنظیم کنید. روی صخره ها و اب زوم کنید سپس برای تاکید روی قسمت های روشن تر ترسیم کنید و بخش هایی از هایلایت ها را بردارید. روی چمن ها نیز ترسیم کنید و روی برخی فرم های ابر روشن تر تاکید کنید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_19

  1. سایه ها را Burn کنید.

به ابزار Burn رفته و Range  را روی  Shadows  و  Exposure  را روی  8%تنظیم کنید. روی فرم های ابر تیره تر بافت صخره ها ترسیم کنید تا به تناژها عمق اضافه شود. Range  را به  Midtonesتغییر دهید سپس روی گوشه ها با یک براش بزرگ ترسیم کنید تا یک هاله تیره به گوشه ها اضافه شود.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_20

  1. شارپ کردن با High Pass را به کار بیافزایید.

یک لایه جدید ساخته و سپس یک کپی merge شده دیگر با Ctrl/Cmd+Shift+Alt+E بسازید. نام ان را به  ‘High Pass’ تغییر دهید سپس کلیک راست کرده و Convert to Smart Object را انتخاب کنید. حالت ترکیب را به overlay تغییر دهید سپس به Filter>Other>High Pass بروید. از اسلایدر استفاده کنید تا میزان قدرت شارپ کردن را به 2.3 تغییر دهید.

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_21

  1. میزان شارپ کردن را ارزیابی کنید.

روی ابزار Zoom دوبار کلیک کنید تا 100% زوم کند. سپس لایه High Pass را خاموش و روشن کنید تا میزان قدرت شارپ کردن را ارزیابی کنید. اگر لازم است قدرت شارپ کردن را تنظیم کنید روی Smart Filter  در پانل لایه ها زیر لایه High Pass دوبار کلیک کنید. روی ابزار Hand  دوبار کلیک کنید تا کل تصویر را با ابعاد نمایشگر متناسب کند.

نکات نهایی برای ترکیب تصاویر

vnplugin-3dsmax_how-to-combine-photos-to-achieve-perfectly-balanced-exposures_22

چگونه دوربین خود را تنظیم کنید.

برای آنکه برای خود ترکیب تصاویر را امتحان کنید نیاز به دو یا تعداد بیشتری شات با استفاده از یک سه پایه دارید. از حالت تنظیمات دستی استفاده کنید و تنظیمات مختلف برای آسمان و زمین را عکاسی کنید. تنظیمات سرعت شاتر را به جای عدد دیافراگم تغییر دهید بنابراین عمق میدان ثابت می ماند. مراقب باشید که دروبین را بین فریم ها جابه جا نکنید. اگر ممکن است از یک کنترل از راه دور استفاده کنید و دوربین خود را به نحوی تنظیم کنید که به صورت براکتینگ عکاسی کند تا جابه جایی دوربین به حداقل برسد.

فیلتر graduated

فیلتر Camera Raw’s Graduated برای بهبود آسمان ایده آل است. خیلی ساده است. یک خط بین دو نقطه بکشید تا یک ترکیب بسازید. هرجایی زیر نقطه اول کاملا با تغییرات تنالیته انجام شده با اسلایدر سمت راست تحت تاثیر قرار می گیرد و زیر نقطه دوم متاثر از آن نیست. برای اسمان یک خط از آسمان به زمین بکشید. سپس از اسلایدر ها برای کاهش نوردهی همانند عملکرد فیلتر ND استفاده کنید.

حالت ترکیب Luminosity 

حالت ترکیب Luminosity  اجازه می دهد روشنایی تن ها روی لایه ترکیبی ظهور کند درحالیکه رنگ ها را از لایه زیرین می گیرد. این حالت زمانیکه dodge و burn می کنید می تواند مفید باشد. روشن کردن و تیره کردن انتخابی با ابزارهای Dodge  و  Burnمی تواند تاثیر معکوس روی رنگ ها داشته باشد. اما با dodge و burn کردن روی یک لایه داپلیکیت شده که روی Luminosity تنظیم شده رنگ ها تحت تاثیر قرار نخواهند گرفت.

باز کردن به عنوان یک اسمارت آبجکت

آیا شما تصاویر خود را در Camera Raw پیش از فتوشاپ پردازش می کنید؟ گاهی ارزش دارد که فایل را به عنوان یک اسمارت آبجکت باز کنیم چرا که این کار به شما این امکان را می دهد که هر زمان خواستید به با دوبار کلیک روی برچسب لایه به Camera Raw بازگردید. و اگر این کاری است که زیاد انجام می دهید می توانید Camera Raw را به گونه ای تنظیم کنید که فایل ها را به عنوان اسمارت آبجکت به صورت اتوماتیک با کلیک روی لینک Workflow Options  در پایین و زدن تیک Smart Object option، باز کند.

افزودن یک ماسک لایه

هر انتخاب فعالی می تواند به سادگی به یک ماسک تبدیل شود با کلیک روی گزینه  Add Layer Mask ( یا با استفاده از گزینه Output در Refine Edge) . اگر ایزوله کردن آسمان سخت است می توانید از ابزارهای انتخاب مانند Magic Wand استفاده کنید تا این کار را برای شما انجام دهد سپس محدوده انتخاب را به یک ماسک تبدیل کنید و در نهایت با ابزار براش ماسک را تنظیم کنید.

با یک فایل خام امتحان کنید.

حتما لازم نیست دو تصویر مجزا داشته باشید تا ترکیب تصاویر را تمرین کنید. می توانید خیلی ساده یک فایل را به دو روش پردازش کنید و سپس این دو نسخه را با هم ترکیب کنید. ابتدا فایل را در Camera Raw باز کرده و آسمان را اصلاح کنید سپس با نگه داشتن shift و کلیک روی گزینه  Open Object فایل را به عنوان اسمارت آبجکت باز کنید. روی لایه کلیک راست کنید و New Smart Object via Copy را انتخاب کنید و سپس روی برچسب لایه دوبار کلیک کنید تا به Camera Raw بازگشته و زمین را اصلاح کنید.

به ما در تلگرام بپیوندید

منبع: www.digitalcameraworld.com
ترجمه: www.vnplugin.com
لطفا در صورت کپی آدرس سایت www.vnplugin.com را ذکر کنید ( برای مثال   ترجمه: www.vnplugin.com ).
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *