تریدی مکس

vnplugin-sss-arnold-render

ایجاد متریال sss در موتور رندر آرنولد

ایجاد متریال sss در موتور رندر آرنولد متریال SSS یا همان SUB SURFACE SCATTERING نوعی از متریال است که باعث پخش نور در داخل اجسام می شود. این نوع متریال ها معمولا برای شبیه سازی پوست ( خصوصا جاهایی که ضخامت کم است مانند گوش)، پلاستیک های مات و … استفاده می شوند. در این […]

 
vnplugin-particles-convert

آموزش پارتیکل سیستم ( تبدیل پارتیکل به اجسام داخل صحنه)

آموزش پارتیکل سیستم ( تبدیل پارتیکل به اجسام داخل صحنه) در این آموزش ویدئویی با نحوه استفاده از پارتیکل سیستم (PF Sorce) در برنامه تریدی مکس آشنا می شویم. در مجموع این ویدئوی آموزشی می آموزید چگونه یک جسم را با استفاده از پارتیکل سیستم به یک جسم دیگر تبدیل کنید. شما را به دیدن […]

 
vnplugin-3dsmax-2018-fluid

امکانات شبیه سازی سیالات در تریدی مکس 2018

امکانات شبیه سازی سیالات در تریدی مکس 2018 نسخه سوم در دو ویدئوی آموزشی زیر از کمپانی اتودسک با نحوه استفاده از امکان Fluid که به تازگی در تریدی مکس 2018 ویرایش سوم اضافه شده است آشنا می شوید. در ویدئوی دوم شبیه سازی ریختن شکلات بر روی توت فرنگی با استفاده از همین ابزار […]

 
vnplugin-render-mask-01

طریقه گرفتن المنت های رندر بدون رندر مجدد کل صحنه

طریقه گرفتن المنت های رندر بدون رندر مجدد کل صحنه با استفاده از این اسکریپت ساده، می توانید بدون اینکه رندر خود را مجدد محاسبه کنید المنت های رندر مانند ماسک، رنگ جسم، انعکاس، ZDepth، SSS، متریال آی دی، سایه و نور، AO، انکسار و … را محاسبه کنید. نام این اسکریپت render_mask بوده و خروجی […]

 
vnplugin-hairandfur-tutorial

شبیه سازی برخورد مو با سایر اجسام در تریدی مکس

شبیه سازی برخورد مو (Hair & Fur) با سایر اجسام در تریدی مکس در این آموزش ویدئویی بسیار جالب، با چگونگی انیمیت کردن مو (Hair & Fur) در برنامه تریدی مکس و چگونگی شبیه سازی آن در برخورد با اجسام دیگر آشنا خواهیم شد. برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای گرافیک کامپیوتری به کانال تلگرام […]

 
vnplugin-3dsmax2018-new_01

امکانات جدیدی تری دی مکس 2018 ویرایش 2

امکانات جدیدی تری دی مکس 2018 ویرایش 2 در این 5 ویدئو امکانات جدید برنامه تری دی مکس (3ds Max) نسخه 2018 ویرایش دوم را مشاهده می کنیم. این امکانات شامل: رسم خط بر روی حجم استفاده از مدیفایر PathDeform بدون نیاز به جابجایی جسم تغییر متریال در مدیفایر PathDeform امکان اپتیمایز کردن spline ها […]

 
vnplugin-modeling-car-chair-01

مدل سازی صندلی خودرو در تری دی مکس

مدل سازی صندلی خودرو در تری دی مکس (قسمت اول) در این آموزش ویدئویی با چگونگی مدل سازی صندلی خودرو در برنامه تری دی مکس آشنا خواهید شد. در این آموزش، بلوپرینت صندلی خودرو در محیط برنامه قرار داده می شود و سپس با استفاده از ابزارهای EditPoly و مدیفایرهایی مانند symmetry, Shell و… مدل ساخته […]

 
cgpack-animate-escalator-01

ایجاد انیمیت حرکت پله برقی در تری دی مکس

ایجاد انیمیت حرکت پله برقی در تری دی مکس در این آموزش ویدئویی با نحوه ایجاد انیمیشن حرکت پله برقی آشنا می شوید. مدل مورد نظر در این انیمیشن را می توانید خودتان مدل کرده و یا از همین لینک تهیه کنید. مواردی که در این آموزش خواهیم دید شامل موارد زیر می شوند: Edit Pivot […]

 
cgpack-animate-to-keys-01

افزودن مدیفایر به Hair در برنامه تریدی مکس

افزودن مدیفایر به Hair در برنامه تریدی مکس در این آموزش ویدئویی جالب از یک اسکریپت برای افزودن مدیفایر به Hair and fur در برنامه تریدی مکس استفاده کرده ایم. کار این اسکریپت تبدیل انیمیشن ها به کلید های انیمیشنی هست. این اسکریپت ساده و پرکاربرد به شما کمک می کند اشیاء متحرک صحنه را […]

 
3dmax-particle-softbody

نحوه ایجاد انیمیشن یک جسم نرم در تری دی مکس

نحوه ایجاد انیمیشن یک جسم نرم در تری دی مکس و با استفاده از پارتیکل سیستم در این آموزش ویدئویی زبان اصلی، با طریقه کار با mparticle آشنا شده و میبینیم که چگونه با استفاده از این ابزار قدرتمند در تری دی مکس، می توانیم یک جسم را انیمیت کنیم. همچنین در این آموزش با […]