Making-of

vnplugin-makingof-Snow-Museum-32

آموزش ساخت مدل موزه برفی

آموزش ساخت مدل موزه برفی ایده اصلی این صحنه، ایجاد یک مدل سه‌بعدی آسان و زیبا برای آزمایش شرایط روشنایی بوده است. ایجاد کنتراست بین برف و رنگ قرمز موزه، به عنوان مهمترین هدف در این پروژه درنظر گرفته شده است. نکته مهم در مورد این صحنه این است که به صورت تمام سه‌بعدی ساخته […]

 
001

آموزش ساخت مدل «وولچر»

آموزش ساخت مدل «وولچر» ابزارهای مورد استفاده: 3ds Max، Photoshop، CINEMA 4D، V-Ray مقدمه تصویری که مشاهده می کنید، بر اساس طراحی سفینه «وولچر» در استارکرافت ۱ و ۲ است که جزئیات آن بر اساس تخیلات طراح شکل گرفته است. بازی استارکرافت همیشه دارای یک دوربین از نمای بالا برای بازی‌کننده است و بنابراین در […]

 
VNplugin-modelling-zbrush-zombie-10

آموزش ساخت مدل صحنه «زامبی در کتابخانه»

آموزش ساخت مدل صحنه «زامبی در کتابخانه» مقدمه در این مطلب آموزشی می‌خواهیم نحوه ساخت یک زامبی را در کمد را بررسی کنیم. ایده ساخت این صحنه از چند فیلم و بازی کامپیوتری مرتبط با زامبی‌ها به‌دست آمده است. اینکه زامبی همیشه از یک نوع (انسان) باشد، شاید کم‌کم خسته‌کننده شود. بر این اساس یک […]

 
vnplugin-Making-Hill-012

آموزش مدلسازی صحنه «خانه‌ای بر روی تپه‌ها»

آموزش مدلسازی صحنه «خانه‌ای بر روی تپه‌ها» یکی از مهمترین منابع الهام‌بخش این پروژه، فیلم «شبه‌ نویسنده» بوده است. خانه موجود در این فیلم، حالتی‌ منحصر به فرد داشته و در مکانی دور از فضای شهری، آرام و لوکس قرار گرفته است و توسط دریا احاطه شده است. دسترسی به آن چندان آسان نیست؛‌ ولی […]

 
vnplugin-makingof-buildind_main

آموزش ساخت مدل یک ساختمان اداری مدرن

آموزش ساخت مدل یک ساختمان اداری مدرن این پروژه ساختمان اداری در جولای سال ۲۰۱۱ میلادی برای یک استودیوی معماری محلی انجام شده است. مدلسازی سه‌بعدی مدل بر اساس پلان‌های دریافت شده از کارفرما ساخته شده و موضوع خاصی در این رابطه نبوده است. همچنین برخی مدل‌های درختان، گیاهان و افراد با جزئیات کم استفاده […]

 
vnplugin-Mrs-Tulumba-Modern-House-001

آموزش ساخت مدل «خانه مدرن خانم تولومبا»

آموزش ساخت مدل «خانه مدرن خانم تولومبا» منبع الهام‌بخش بزرگترین منابع الهام‌بخش پروژه، تصاویر واقعی از عکاسان معماری بوده‌اند؛ تصاویری که معمولاً در هنگام جستجوی رفرنس یافت می‌شوند. قبل از شروع یک پروژه، اولین کاری که باید انجام دهید، تنظیم گاما و واحد‌هاست. در اینجا از واحد «متر» استفاده شده است. همان‌طور که می‌دانید، بهتر […]

 
vnplugin-magazine-Carribean_tongue-001

آموزش ساخت مدل صحنه «زبانه کارائیبی»

آموزش ساخت مدل صحنه «زبانه کارائیبی» تصویری را که مشاهده می‌کنید، مربوط به صحنه برنده رقابت گرافیک سه‌بعدی موسوم به “Evermotion Challenge” است. در ادامه مروری کوتاه خواهیم داشت بر مراحل اصلی ساخت تصویری که با عنوان «زبانه کارائیبی» ارائه شده است. امیدواریم این آموزش دربرگیرنده نکاتی مفید برای شما باشد. رفرنس‌ها، طرح‌های اولیه و […]

 
vnplugin-magazine-Loft-In-Athens-029

آموزش مدلسازی یک نمای داخلی در آتن

آموزش مدلسازی یک نمای داخلی در آتن برای ساخت این مدل از یک تصاویر مرجع استفاده شده که در زیر آنها را می‌بینید. همچنین برنامه‌های مورد استفاده 3ds Max نسخه ۲۰۱۲، Mudbox، Vray و فتوشاپ بوده‌اند. پس از سه هفته کار «سخت»، سه تصویر رندر با رزولوشن 300DPI به عنوان نتیجه کار ارائه شده است. […]

 
vnplugin-magazine-Winter-House-001

آموزش ساخت مدل «خانه زمستانی»

آموزش ساخت مدل «خانه زمستانی» این پروژه بر اساس خانه «دانگل- بایرد» در داونینینگ‌تاون پنسیلوانیای امریکا طرح‌ریزی شده است. برای شروع کار، تنها چند سری تصاویر رفرنس کوچک به اندازه‌های ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل در اختیار طراح بوده است. بنابراین، خانه مدلسازی شده از جهاتی ساخته و پرداخته ذهن طراح بوده است. لیست نرم‌افزارهایی که […]

 
vnplugin-magazine-Old-Window-001

ساخت مدل یک پنجره قدیمی در 3ds Max

ساخت مدل یک پنجره قدیمی در 3ds Max در این آموزش، قصد داریم ساخت مدل یک پنجره قدیمی را با استفاده از 3ds Max و Vray مرور کنیم. بخش اول مربوط به فرآیند مدلسازی سه‌بعدی است و بخش دوم به کارهای انجام شده در فتوشاپ می‌پردازد. ۱) مدلسازی ابتدا دیوار‌ها و پنجره را ایجاد می‌کنیم. […]