متریال سازی

vnplugin-3dsmax_Correcting-the-Vray-Mental-Ray-Self-Illumination-Display-in-Viewport_thumb

تصحیح نمایش Self-Illumination در ویپورت در منتال ری و وی ری

از اخبار ما توسط لینک زیر در تلگرام مطلع شوید: https://telegram.me/joinchat/052a9500014379c22a0b6520afe82652 تصحیح نمایش Self-Illumination در ویپورت در منتال ری و وی ری در این آموزش فرض می شود که کاربر اطلاعاتی مبتدی از تری دی مکس در زمینه استفاده از تکسچرها برای گزینه self-illumination، استفاده از مدیفایر UVW map و تخصیص اسلات های متریال به […]

 
vnplugin-3dsmax_Everything-has-Fresnel_thumb

فرسنل

فرسنل در دنیای واقعی و مجازی با توجه به اینکه استفاده از نورپردازی استاندارد Specular در بازی های رایانه ای نسبتا متداول است اما افکتی که کمتر در بازیها دیده می شود فرسنل مناسب می باشد. مدل متداول Specular در بازیهای رایانه ای Blinn-Phong می باشد که به صورت زیر است: H = نرمال شده(V+L); […]

 
vnplugin-3dsmax_vray-materials-part-1-diffuse_thumb

آموزش متریال وی ری: Diffuse – بخش اول

آموزش متریال وی ری: Diffuse – بخش اول PBR یا رندرنیگ فیزیکال بیس PBR یکی از مباحث روز است که بسیاری از افراد از طراحان دیسنی تا طراحان بازی های کامپیوتری از آن استفاده می کنند. حال سوال این است که PBR دقیقا چیست؟ تا به امروز ، راهکار اصلی در CG استفاده از هر […]

 
vnplugin-3dsmax_color-correcting-textures_01

آموزش تصحیح رنگ تکسچرها در 3ds Max

آموزش تصحیح رنگ تکسچرها در 3ds Max در این مطلب آموزشی کوتاه، نحوه انجام تنظیمات پایه برای تکسچرها به صورت مستقیم در محیط 3ds Max را به شما نمایش خواهیم داد. در این حالت، به محیط فتوشاپ برنمی‌گردیم و یک فایل تصویری جدید ایجاد نمی‌کنیم. در ابتدا، Color Correction map دارید. این ابزار، همان‌طور که […]

 
vnplugin-Wet-Material-001

آموزش ساخت متریال خیس با Vray

آموزش ساخت متریال خیس باVray در این آموزش، وارد فرآیند ساخت یک متریال خیس واقع‌گرایانه می‌شویم. این آموزش برای کاربران 3ds Max و Vray نوشته شده است؛ با این حال روند کار می‌تواند برای هر نرم‌افزار دیگری مورد استفاده قرار گیرد. ۱) بررسی رفرنس برای بازسازی هر نوع متریال، اولین و مهمترین قدم، بررسی تصاویر […]

 
vnplugin-Leaf-Material-011

آموزش ساخت متریال برگ درختان با استفاده از VRay2sidedMtl

آموزش ساخت متریال برگ درختان با استفاده از VRay2sidedMtl در اینجا می‌خواهیم متریال برگ درختان سه‌بعدی را با استفاده از VRay2sidedMtl تولید کنیم. درخت موردنظر در اینجا «افرا» در فصل پاییز است. برای تولید درخت از Onyx Tree استفاده می‌شود؛ ولی در همین حال، این تکنیک برای دیگر آبجکت‌های درختی با برگ‌های دارای جزئیات کم […]

 
vnplugin-magazine-Procedural-V-Ray-001

آموزش ساخت ماسه در V-Ray

آموزش ساخت متریال ماسه در V-Ray آموزش تصویری ساخت متریال قالبی ماسه در V-Ray   گام ۱ فایل صحنه “sand_start.max” را باز کرده و سپس Vray را به عنوان موتور رندرینگ انتخاب کنید (ورژن Vray اهمیت زیادی ندارد). آن را برای یک رندر آزمایشی تنظیم کنید تا در این قسمت وقت زیادی از شما گرفته نشود. […]

 
V-Ray_Dirt_Main

مدلسازی کثیفی بر روی وسایل با استفاده از متریال VRayDirt

مدلسازی کثیفی بر روی وسایل با استفاده از متریال VRayDirt  در این آموزش می‌خواهیم بدون استفاده از تکسچردهی، با افزودن جزئیات هوازدگی و کثیفی به متریال به آن یک حالت واقعی ببخشیم. دریافت فایل در صورت تمایل، می‌توانید فایل صحنه مورد استفاده در این آموزش را از اینجا دریافت کنید. افکت هوازدگی و چرک می‌تواند حالت کلی […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-flame-00

ساخت شعله شمع و انیمیت کردن آن

ساخت شعله شمع و انیمیت کردن آن مقدمه قبل از هر چیز باید گفت که تمامی متریال ها و موتور رندر پیش فرض در این آموزشی ScanLine است ولی پارامترهای متریال و رندر در موتور رندر وی ری (VRay) نیز عمل می کند. همچنین این آموزش، راهنمای مفیدی در رابطه با نحوه کار با متریال […]