تریدی مکس

vnplugin-magazine-render-interiors-001

آموزش رندرینگ طراحی داخلی در 3ds Max

آموزش رندرینگ طراحی داخلی در 3ds Max در این مطلب، از ابتدا تا انتها نگاهی خواهیم داشت به ساخت یک مدل سه‌بعدی از یک طراحی داخلی، و همراه با تکنیک‌های مفید در ارتباط با آن. هر کسی که در دنیای معماری یا طراحی داخلی کار می‌کند و نیاز به «رندرینگ هنرمندانه» را در فضاهای داخلی […]

 
vnplugin-magazine-roso-001

آموزش ساخت مدل صحنه “Rosso”

آموزش ساخت مدل صحنه “Rosso” منبع الهام‌بخش ایده ساخت این صحنه، در حقیقت برگرفته از یک صحنه قدیمی‌تر و هدف ساخت مدل یک اتاق مطالعه با استفاده از رنگ‌های تاریک‌تر و وسایل و لوازم چوبی بوده است. به این منظور، ایجاد یک قفسه کتابخانه واقع‌گرایانه در کنار یک میز مطالعه و چند صندلی راحتی برای […]

 
vnplugin-magazine-VRayEnvironmentFog-004

آموزش ساخت مدل ابر با استفاده از VRayEnvironmentFog

آموزش ساخت مدل ابر با استفاده از VRayEnvironmentFog یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های معرفی شده در (V-Ray 1.5 SP3، VRayEnvironmentFog (VEF بوده است. VEF بسیار شبیه به سیستم ساده ابر و مه در 3ds Max است، ولی قدرت آن به مراتب بیشتر است و در واقع، می‌تواند با روشنایی کلی (GI) هماهنگ شده و افکت‌های اشعه […]

 
vnplugin-magazine-particle-flow035

آموزش ساخت مدل آتش‌بازی در 3ds Max به کمک Particle Flow

آموزش ساخت مدل آتش‌بازی در 3ds Max به کمک Particle Flow در این مطلب آموزشی، نحوه ایجاد یک فواره آتش‌بازی را با استفاده از Particle Flow در 3ds Max بررسی خواهیم کرد. ۱) تنظیمات Particle Flow گام ۱ ابتدا یک سیستم Particle Flow ایجاد می‌کنیم. به این منظور، به مسیر زیر بروید: Create > Particle […]

 
vnplugin-letter-magazin-038

آموزش ساخت مدل یک نامه باستانی در 3ds Max

آموزش ساخت مدل یک نامه باستانی در 3ds Max ۱) ساخت و پوشش‌گذاری (Unwrapping) برای mesh کاغذ گام ۱ یک آبجکت صفحه‌ای در 3ds Max به ابعاد ۸۰ در ۸۰ ایجاد کنید. ساخت یک آبجکت صفحه‌ای: گام ۲ برای این آبجکت، یک مدیفایر Unwrap UVW اضافه کنید. افزودن unwrap برای صفحه: گام ۳ در حالتی […]

 
vnplugin-zdepth-depthoffield-001

آموزش دو روش برای ایجاد Z Depth در 3ds Max

آموزش دو روش برای ایجاد المان Z Depth در 3ds Max توجه داشته باشید که آنچه در قسمت ابتدایی این آموزش می بینید توسط موتور رندر منتال ری آماده شده است اما شما می توانید با تغییر کوچک همین پارامتر ها را در موتور رندر وی ری (VRay) استفاده کنید. مسلما پارامترهای استفاده شده در […]

 
vnplugin-rigging-part5-073

آموزش طراحی اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش پنجم: پوسته‌گذاری

آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش اول آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش دوم آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش سوم طراحی اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش چهارم: کنترل‌های دست و انگشتان طراحی کامل اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش پنجم: پوسته‌گذاری در پنجمین و آخرین […]

 
vnplugin-snow-makingof-Winter-022

شبیه‌سازی زمستان

 شبیه‌سازی زمستان در ابتدا هدف از این پروژه، ساختن مدلی از یک خیابان برای نمایش ساختمان‌های قدیمی در یک محیط روستایی بود. در همین حال، قصد بر این شد که یک صحنه زمستانی در اولین ساعات یک صبحِ سرد که برف زیادی زمین را پوشانده تنظیم شود و در همین حال، گرمای ساطع شده از […]

 
vnplugin-magazin-makingof-home-050

ساخت مدل یک اتاق غذاخوری

ساخت یک اتاق غذاخوری مقدمه پروژه زیر در واقع یک کار مفهومی که در زمان‌های آزاد طراح بوده است. در ابتدا، از یک فایل از قبل آماده شده، استفاده شده که تغییرات و اصلاحات در آن انجام گرفته است. هدف این بوده که یک فضای داخلی با نور خورشید صبحگاهی، کمی شلوغی وسایل و با […]

 
vnplugin-curtain-material-01

ساخت متریال پرده با استفاده از V-ray

ساخت متریال پرده با استفاده از V-ray گام‌های اولیه برای تولید متریال ابتدا باید ویژگی‌های اصلی متریال را مشخص کنیم. این مرحله احتمالاً مهمترین کار برای ایجاد متریال‌ها و تکسچرهای واقع‌گرایانه است. برای تکسچرهای پیچیده، می‌توان ویژگی‌های زیر را مشخص کرد: ویژگی‌های سطح (شامل رنگ Diffuse، تکسچر، برآمدگی‌ها، چاله‌ها و …) ویژگی‌های انعکاسی ویژگی‌های انکساری […]