تریدی مکس

vnplugin-rig-tutorial

ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش اول

آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش اول آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش دوم آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش سوم طراحی اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش چهارم: کنترل‌های دست و انگشتان طراحی کامل اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش پنجم: پوسته‌گذاری در این سری مطالب، […]

 
final

رندرینگ و کمپوزیت المان‌های رندر VRay در فتوشاپ

آموزش رندرینگ و کمپوزیت المان‌های رندر VRay در فتوشاپ رندرینگ المان‌ها یکی از روش‌های قابل‌توجه برای داشتن کنترل بیشتر بر تصاویر و انیمیشن‌ها در مرحله پست پروداکشن است. در همین حال، تعداد اندکی از مطالب آموزشی می‌توان یافت که نحوه انجام این کار را از آغاز تا پایان توضیح داده باشند. در این مطلب قصد […]

 
arqui9-Grading

ساخت مدل خانه مسکونی در آدلاید

ساخت مدل خانه مسکونی در آدلاید پروژه‌ای که در ادامه خواهید دید محصول استودیوی شبیه‌سازی معماری ARQUI9 است که در جنوب لندن واقع شده است. این استودیوی شبیه‌سازی ابتدا کار خود را به صورت آزاد و انجام‌ پروژه‌های پراکنده شروع کرده و پس از چند سال تبدیل به یک شرکت تجارت جدید در سطح جهانی […]

 
imageSm-01

ساختمان اداری اسمیرنووا لاستوچکینا

ساختمان اداری اسمیرنووا لاستوچکینا در این مطلب قصد داریم روند ساخت تصویر ساختمان اداری اسمیرنووا لاستوچکینا را بررسی کنیم. این پروژه همراه با چهار اثر دیگر به عنوان نامزد بخش دانشجویی جوایز 3D سال ۲۰۱۴ معرفی شده است. «اداره اسمیرنووا لاستوچکینا» بخشی از یک پروژه طراحی ساختمان در یک دوره آموزشی در دانشگاه ملی ساختمان […]

 
V-Ray_Dirt_Main

مدلسازی کثیفی بر روی وسایل با استفاده از متریال VRayDirt

مدلسازی کثیفی بر روی وسایل با استفاده از متریال VRayDirt  در این آموزش می‌خواهیم بدون استفاده از تکسچردهی، با افزودن جزئیات هوازدگی و کثیفی به متریال به آن یک حالت واقعی ببخشیم. دریافت فایل در صورت تمایل، می‌توانید فایل صحنه مورد استفاده در این آموزش را از اینجا دریافت کنید. افکت هوازدگی و چرک می‌تواند حالت کلی […]

 
V-Ray_Disp_Tyre_000

ایجاد هندسه‌های پیچیده با استفاده از V-Ray displacement

ایجاد هندسه‌های پیچیده با استفاده از V-Ray displacement مدیفایر V-Ray displacement ابزاری برای ساخت ششکل های با جزییات زیاد است که در حالت عادی نیاز به مدلسازی دارند. الگوهایی مانند آنچه که در تایرهای یک خودرو وجود دارد، شکل هندسی پیچیده‌ای داشته و ساختن مدل آنها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. این الگوی سه‌بعدی می‌تواند با استفاده […]

 
ZAxe-Boutique-Final-Image-728x800

ساخت مدل بوتیک Z’Axe

آموزش ساخت مدل بوتیک Z’Axe این آموزشی شامل مراحل کلی از مدل سازی، رندر و پست پروداکشن این بوتیک می شود. بوتیک Z’Axe در مونترال کانادا قرار دارد و مالک آن می‌خواسته تا ظاهری تازه برای فصل زمستان در آن ایجاد کند. در نتیجه، می‌بایست همه اجناس فروشگاه با یکدیگر همراه شده تا تجربه خرید […]

 
Lego-Reflection-001

استودیوی HDRI در Vray با یک کف سفید بازتابنده

استودیوی HDRI در Vray با یک کف سفید بازتابنده نورپردازی مبتنی بر تصویر با استفاده از HDRI map یک گزینه محبوب برای ساخت فضاهای استودیو مانند در Vray است. در همین حال، اگر قصد داشته باشید که یک استودیوی سفید با کف بازتابنده و سایه‌های نرم بسازید، HDRI در کف و همین‌طور در آبجکت‌های صحنه […]

 
VRay_Compositing_00

ترکیب المان‌های رندر Vray با استفاده از فتوشاپ

ترکیب المان‌های رندر Vray با استفاده از ادوبی فتوشاپ یک تصویر رندر تکمیل شده متشکل از لایه‌های مختلف و مستقلی است که به آنها المان‌های رندر (render elements) گفته می‌شود. هر المان مطابق با مشخصه‌ای از تصویر مانند روشنایی، سایه، بازتاب و انکسار است. با رندرینگ هر کدام از این المان‌ها در یک فایل تصویری […]

 
Fig.12

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max این بار می‌خواهیم نحوه ساختن ابرها را یاد بگیریم که موضوع جالب، امّا چالش‌برانگیزی است. روش‌های زیادی برای مدلسازی ابرها وجود دارند. در پکیج‌های نرم‌افزاری مختلف مانند Vue، Maya، Houdini و ..و ماژول‌هایی اختصاصی برای ساخت تدارک دیده شده است. این در حالی است […]