تریدی مکس

Fig.12

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max این بار می‌خواهیم نحوه ساختن ابرها را یاد بگیریم که موضوع جالب، امّا چالش‌برانگیزی است. روش‌های زیادی برای مدلسازی ابرها وجود دارند. در پکیج‌های نرم‌افزاری مختلف مانند Vue، Maya، Houdini و ..و ماژول‌هایی اختصاصی برای ساخت تدارک دیده شده است. این در حالی است […]

 
raindrops

ساخت مدلی از قطرات باران پاییزی

ساخت مدلی از قطرات باران پاییزی در این مطلب آموزشی، چگونگی آماده‌سازی تصویر بالا برای رقابت‌های پاییزی CGArena شرح داده می‌شود؛ کاری که موفق به دریافت جایزه اول این رقابت شده است. ابتدا شاخه‌ها را مدل خواهیم کرد و به این منظور بهتر است قبل از شروع به کار، اندکی در منابع اینترنتی به جستجو […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-particle-02

آموزش ویدئویی استفاده از پارتیکل سیستم در تریدی مکس

آموزش ویدئویی استفاده از پارتیکل ها در تریدی مکس یک ویدئوی آموزشی جذاب دیگر از آقای حمید قنبری. در این ویدئو در مورد نحوه استفاده از سیستم ذره ای (PF Source) در برنامه تری دی مکس آموزش خواهید دید. در ابتدای آموزش بصورت جامع نحوه استفاده از سیستم ذره ای برای خلق این ویدئو را […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-flame-00

ساخت شعله شمع و انیمیت کردن آن

ساخت شعله شمع و انیمیت کردن آن مقدمه قبل از هر چیز باید گفت که تمامی متریال ها و موتور رندر پیش فرض در این آموزشی ScanLine است ولی پارامترهای متریال و رندر در موتور رندر وی ری (VRay) نیز عمل می کند. همچنین این آموزش، راهنمای مفیدی در رابطه با نحوه کار با متریال […]

 
image20_sm

ساخت مدل سالن جشنواره مولگرابن در اتریش

ساخت مدل سالن جشنواره مولگرابن در اتریش این ساختمان، سالن جشنواره‌ای است که در مولگرابن (muhlgraben) در اتریش واقع شده است. در معماری این ساختمان طرحی متفاوت و منحصر به فرد به کار رفته است. با توجه به پلان‌ها و تصاویر مرجعی که در اختیار بوده، ساخت مدل پایه بنا در Sketchup آغاز شده و […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-effects-cameramatch

برنامه مچ کردن تصویر با دوربین و نحوه استفاده از آن

برنامه مچ کردن تصویر با دوربین و نحوه استفاده از آن در این ویدئوی آموزشی نحوه ایجاد یک افکت زیبا در برنامه تریدی مکس را خواهید دید ( خرد شدن آسفالت خیابان). در این آموزش از یک اسکریپت برای مچ کردن بافت با دوربین استفاده شده که لینک آن را از زیر می توانید دانلود […]

 
unwrapping-tutorial-2

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت دوم: تکسچر دهی

برای مشاهده قسمت اول این آموزش این لینک را مشاهده کنید   ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت دوم: تکسچر دهی این دومین بخش از ساخت یک کاراکتر هیولای کوچک است که به تکسچردهی (unwrapping) اختصاص دارد. همان‌طور که در قسمت قبل نیز دیدیم، این مجموعه از آموزش‌ها، تازه‌کاران در این عرصه را مورد هدف […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-particle-01

آموزش ویدئویی استفاده از پارتیکل (PF Source)

آموزش ویدئویی استفاده از پارتیکل (PF Source) تهیه شده توسط حمید قنبری (Hamid ghanbari) توجه: ابزارهای مورد استفاده در این ویدئو در نسخه 2014 برنامه تری دی مکس موجود است و قسمت هایی از آن قابل استفاده در نسخه های پیشین برنامه تریدی مکس نمی باشد. در این آموزش ویدئویی فرا می گیرید که چگونه […]

 
3d-monster-model-9

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت اول: مدل

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت اول: مدل در اولین بخش از این آموزش، به سراغ مدلسازی یک هیولای کوچک رفته‌ایم. به این‌منظور، هندسه مدل را طراحی خواهیم کرد و در مورد مدلسازی چندوجهی و سطوح قسمت‌های مختلف بحث می‌کنیم. در ادامه سعی شده که تا جای ممکن مطالب به صورت ساده بیان شود. گام […]