تریدی مکس

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت اول: مدل

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت اول: مدل در اولین بخش از این آموزش، به سراغ مدلسازی یک هیولای کوچک رفته‌ایم. به این‌منظور، هندسه مدل را طراحی خواهیم کرد و در مورد مدلسازی چندوجهی و سطوح قسمت‌های مختلف بحث می‌کنیم. در ادامه سعی شده که تا جای ممکن مطالب به صورت ساده بیان شود. گام […]

 
Share

ایجاد مدل سبزه‌زار در موتور رندر VRay

ایجاد مدل سبزه‌زار در موتور رندر VRay اولین مرحله، ایجاد یک سری سبزه‌های منفرد و سپس ساخت یک ناحیه کوچک از سبزه‌زار است که در ادامه بتوان صد‌ها نمونه از آن را برای پوشش کامل محوطه صحنه استفاده کرد. سه قطعه سبزه به صورت آبجکت ساده با قسمت‌های ۸ در ۱ مدل شده و به […]

 
Share

آموزش ویدئویی مدلسازی جزییات تخت خواب

آموزش ویدئویی مدلسازی جزییات تخت خواب در این آموزش می توانید مشاهده کنید که مراحل ساخت یک تخت خواب ( شامل لمسه، تشک و بالشت) چگونه است. با توجه به زمانبر بودن پروسه مدل سازی، سرعت ویدئو افزایش  پیدا کرده است. این آموزش به شما کمک می کند با روش های کلی ساخت این سبک […]

 
Share

ایجاد اسکلت حرکتی (Rigging) در 3ds Max

ایجاد اسکلت حرکتی (Rigging) در 3ds Max یکی از مراحل اصلی برای تولید مدل در بازی‌ها، ساخت اسکلت حرکتی  آنهاست. اسکلت باعث می‌شود تا یک حرکت یکپارچه شکل بگیرد. به عنوان نمونه وقتی بازوی شخص حرکت می‌کند، استخوان‌بندی وابسته به آن یعنی بخش‌هایی مانند ساعد و کف دست نیز به همراه آن حرکت می کنند. […]

 
Share

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray مقدمه Vray Lens Effects یکی از ویژگی‌هایی است که در Vray 2.0 اضافه شده است و ابزار بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیزی است. اول از همه باید گفت که Vray ابزاری است که می‌تواند در چند ثانیه نتایج بسیار جالبی را در اختیار شما قرار دهد و می‌توانید با تغییر […]

 
Share

تکنیک‌هایی برای مدلسازی سه‌بعدی برف

تکنیک‌هایی برای مدلسازی سه‌بعدی برف مقدمه صحنه‌های برف یکی از صحنه‌های جالب‌توجه در گرافیک کامپیوتری است. روش‌های زیادی برای ایجاد یک صحنه زمستانی وجود دارند که بسیاری از آنها زمان و کار زیادی نیاز دارند. هر کاربری با انجام یک صحنه برف به تجربه زیادی دست پیدا می‌کند. در ادامه، پنج نمونه از تکنیک‌هایی مرور […]

 
Share

پست پروداکت محیط داخلی

پست پروداکت محیط داخلی یکی از کارهایی که اکثر طراحان 3 بعدی انجام می دهند ادیت تصویر در برنامه های گرافیکی از جمله فتوشاپ و یا Magic Bullet و … می باشد. این نرم افزارها این امکان را به ما می دهند که بتوانیم ایرادات جزیی کار را رفع کرده و با ترکیب های رنگی […]

 
Share

میزان نوردهی دوربین

میزان نوردهی دوربین (EV) قبل از شروع بحث یک تعریف کلی از پارامترهای دخیل در میزان روشنایی رندر در دوربین VRay  ( دوربین فیزیکال وی ری) گفته می شود تا مفاهیم استفاده شده در این بحث برای افرادی که با این موتور رندر کار می کنند قابلیت درک بهتری داشته باشد. f-number که همان مقدار […]

 
Share

ساخت یک انفجار ذره‌ای با پلاگین FumeFX در 3ds Max

ساخت یک انفجار ذره‌ای با پلاگین FumeFX در 3ds Max در این آموزش، می‌خواهیم با نحوه ساختن یک انفجار آشنا شویم. انفجار موضوع بسیار جالبی است؛ زیرا نمی‌توانیم یک پروسه مشخص را برای ساختن آن تعریف کنیم. هر چه از خلاقیت و ابزارهای بیشتری استفاده کنید، راه‌های بیشتری را برای تولید انواع مختلف انفجار پیدا […]

 
Share