ابزارها

vnplugin-magazine-fragnoiseer-001

ایجاد جزییات شکستگی با اسکریپت Frag Noiser

ایجاد جزییات شکستگی با اسکریپت Frag Noiser ابزاری که در این آموزش مورد استفاده قرار میگیرد برای ساخت جزییات در شکستگی ها و یا سایر موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار به شما کمک می کند بصورت هوشمندانه و با استفاده از مدیفایر های خود برنامه تریدی مکس (3ds Max) این جزییات را بوجود […]

 
vnplugin-magazine-Light-source-001

آموزش ایجاد روشنایی داخلی با استفاده از منبع نور خارجی

آموزش ایجاد روشنایی داخلی با استفاده از منبع نور خارجی همیشه سعی کنید به چیزهایی که می‌بینید دقت کنید. در مورد نحوه روشنایی آنها فکر کنید؛ و این که نحوه روشنایی آنها، چه حال‌ و هوایی برایشان ایجاد کرده است. وقتی نوبت به نورپردازی یک صحنه سه‌بعدی می‌رسد، تنظیمات انجام‌شده در این زمینه می‌تواند بر […]

 
Vray3

پلاگین Vray

پلاگین Vray: پلاگین vray توسط کمپانی chaos group تهیه و تولید شده است. با در دست داشتن این پلاگین بدون داشتن اطلاعات زیادی درباره سیستم رندرینگ می توان به راحتی صحنه های بسیار جالب و  زیبایی را خلق کرد. این موتور رندر حرفه ای با وجود سادگی، از قدرتمند ترین موتورهای رندر می باشد و […]

 
vnplugin-tools-fumefx-001

پلاگین Fume fx

پلاگین Fume fx: Fume fx توسط کمپانی Sitni sati تولید و عرضه می شود پلاگین Fume fx یکی از بهترین ابزار ها برای ایجاد آتش، انفجار، دود، شعله و جلوه هایی مشابه می باشد. در عین قدرت بسیار بالای پلاگین، سادگی استفاده از آن بسیار جالب توجه است به نحوی که یک کاربر تازه کار با تنظیم چند […]

 
vnplugin-tools-unwerella-001

پلاگین Unwerella

پلاگین Unwerella: این پلاگین که توسط کمپانی 3D-IO تولید و عرضه می شود، ابزاری قدرتمند در زمینه mapping می باشد که با کمک این پلاگین می توان unwarp وUV رو تنها با یک کلیک انجام داد. به کمک این پلاگین می توان پیچیده ترین آبجکت ها رو UV کرد. این پلاگین خصوصا برای قرار گیری بافت […]

 
vnplugin-magazine-Asteroids-afterburn-001

آموزش ساخت مدل شهاب‌سنگ در 3ds max با کمک AfterBurn

آموزش ساخت مدل شهاب‌سنگ در 3ds max با کمک AfterBurn در این مطلب آموزشی، نحوه استفاده از particle flow و Afterburn را برای ایجاد مدل شهاب‌سنگ با ظاهری عالی در 3ds max بررسی خواهیم کرد. ۱) تنظیمات Particle Flow گام ۱ 3ds Max را باز کنید. به بخش “Particle Systems” رفته و با کشیدن موس […]

 
vnplugin-scatter-particle-001

آموزش پخش آبجکت‌ها با Particle Flow

آموزش پخش آبجکت‌ها با استفاده از Particle Flow در این آموزش می‌خواهیم برخی المان‌ها مانند چمن، درختان، سنگ‌، برگ و … را پخش کنیم. به این منظور، دو سطح درنظر گرفته‌ایم؛ سطح یک با استفاده از particle flow ساده در سطوح تخت و سطح ۲ با استفاده از  particle flow پیشرفته در سطوح دارای انحنا. در […]

 
7

تغییر سریع و ساده مسیر تکسچر ها در 3ds Max

آموزش تغییر سریع و ساده مسیر تکسچر ها در 3ds Max وقتی از چند کامپیوتر برای رندر یک انیمیشن یا تصویر ثابت استفاده می‌کنیم، دسترسی هر یک از کامپیوترها به هر کدام از تکسچرها در صحنه اهمیت خواهد داشت. خبر بد اینکه هنگام کار بر روی پروژه، تعداد کمی تکیچر می‌توان بر روی کامپیوتر مورد […]

 
Fig.12

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max این بار می‌خواهیم نحوه ساختن ابرها را یاد بگیریم که موضوع جالب، امّا چالش‌برانگیزی است. روش‌های زیادی برای مدلسازی ابرها وجود دارند. در پکیج‌های نرم‌افزاری مختلف مانند Vue، Maya، Houdini و ..و ماژول‌هایی اختصاصی برای ساخت تدارک دیده شده است. این در حالی است […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-effects-cameramatch

برنامه مچ کردن تصویر با دوربین و نحوه استفاده از آن

برنامه مچ کردن تصویر با دوربین و نحوه استفاده از آن در این ویدئوی آموزشی نحوه ایجاد یک افکت زیبا در برنامه تریدی مکس را خواهید دید ( خرد شدن آسفالت خیابان). در این آموزش از یک اسکریپت برای مچ کردن بافت با دوربین استفاده شده که لینک آن را از زیر می توانید دانلود […]