نورپردازی

t_171_Max-Vray

ساخت یک استودیوی عکاسی مجازی در Vray

ساخت یک استودیوی عکاسی مجازی در Vray در این آموزش قصد داریم نحوه ایجاد یک فضای استودیو برای رندرینگ یک ساعت با جزئیات و سطوح انعکاسی زیاد را بررسی کنیم. این کار با استفاده از 3ds Max، Vray و فتوشاپ انجام خواهد گرفت. با بکار بردن متریال جدید VRaySoftBox  می‌توان اشکال و گرادیان‌های مختلفی به […]

 
Share
knauf ceiling hidden light

مدل سازی نور مخفی منحنی سقف

مدل سازی نور مخفی منحنی سقف نحوه اجرای نور مخفی در سقف در نرم افزار 3ds max که به صورت فیلم برداری از روی دسکتاپ برای استفاده شما آماده شده است. لازم به ذکر است این نحوه نورپردازی با نامهای rope lighting ، cieling light tray , crown model light, cieling hidden light, knauf hidden light […]

 
Share
ZAxe-Boutique-Final-Image-728x800

ساخت مدل بوتیک Z’Axe

آموزش ساخت مدل بوتیک Z’Axe این آموزشی شامل مراحل کلی از مدل سازی، رندر و پست پروداکشن این بوتیک می شود. بوتیک Z’Axe در مونترال کانادا قرار دارد و مالک آن می‌خواسته تا ظاهری تازه برای فصل زمستان در آن ایجاد کند. در نتیجه، می‌بایست همه اجناس فروشگاه با یکدیگر همراه شده تا تجربه خرید […]

 
Share
hdri-preview-render-close

اهمیت دامنه داینامیک بالا در تصاویر HDRI

اهمیت دامنه داینامیک بالا در تصاویر HDRI تهیه HDRI map شاید بسیاری از افراد اهمیت یک HDRI map را چیزی بیش از یک تصویر زیبا ندانند. HDR map ها بر دامنه داینامیک پیش‌نمایش‌های یک تصویر تأثیر گذار هستند و از این رو، مهم است که بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم و کیفیت پایین این […]

 
Share
lamp_lumens

شدت نور دنیای واقعی در Vray

شدت نور دنیای واقعی در Vray ورژن‌های قبلی Vray در مقایسه با ورژن فعلی (نسخه 3)، شدت نور را به روش متفاوتی محاسبه می‌کردند. در اینجا ابتدا روش قدیمی را شرح می‌دهیم و سپس نحوه محاسبه شدت نور در آخرین نسخه Vray را مرور می‌کنیم؛ زیرا این موضوع ممکن است هنگام کار با صحنه‌های قدیمی […]

 
Share
vn-basic_skylight_14

استفاده از Vray skylight برای روشنایی یک صحنه

استفاده از Vray skylight برای روشنایی یک صحنه تنظیمات شروع به کار برای شروع این آموزش لازم است که دقیقاً همان تنظیمات مورد استفاده را داشته باشید. در اسکرین‌شات زیر، تنظیمات آغاز به کار را مشاهده می‌کنید. همچنین در این آموزش از تنظیمات gamma 2.2 استفاده شده است. بنابراین تنظیمات 3ds max خود را مطابق […]

 
Share
gi_methods_00

نورهای غیر مستقیم (GI) با استفاده از Vray

نورهای غیر مستقیم (GI) با استفاده از Vray تعریف GI GI مخفف Global Illumination به معنای روشنایی سراسری است. رندرهایی که از الگوریتم‌های روشنایی سراسری استفاده می‌کنند، نه تنها نور پخش شونده از منابع نور به صورت مستقیم را در نظر می‌گیرند، بلکه نورهای «برگشتی» از تمام سطح یا نورهای غیرمستقیم را نیز درنظر می‌گیرند. […]

 
Share
vnplugin-3dsmax-magazin-render-mentalray-volumelight-19

ایجاد نور حجمی در منتال ری

ایجاد نور حجمی در منتال ری این tutorial به شما آموزش می دهد که چگونه نور حجمی زیبا در تری دی مکس بوجود آورید. در دنیای واقعی این جلوه هنگامی که گرد و غبار در فضای بسته وجود داشته باشد بوجود می آید. همچنین در این آموزش به صورت سطحی تکنیکهای اولیه نورپردازی فضای داخلی […]

 
Share
3dmax_vnplugin_edj_lenseffect_01

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray مقدمه Vray Lens Effects یکی از ویژگی‌هایی است که در Vray 2.0 اضافه شده است و ابزار بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیزی است. اول از همه باید گفت که Vray ابزاری است که می‌تواند در چند ثانیه نتایج بسیار جالبی را در اختیار شما قرار دهد و می‌توانید با تغییر […]

 
Share
800px-Kodak_Pony_II_Camera

میزان نوردهی دوربین

میزان نوردهی دوربین (EV) قبل از شروع بحث یک تعریف کلی از پارامترهای دخیل در میزان روشنایی رندر در دوربین VRay  ( دوربین فیزیکال وی ری) گفته می شود تا مفاهیم استفاده شده در این بحث برای افرادی که با این موتور رندر کار می کنند قابلیت درک بهتری داشته باشد. f-number که همان مقدار […]

 
Share