مجله آموزشی

finished-skinned-model-testing

ایجاد اسکلت حرکتی (Rigging) در 3ds Max

ایجاد اسکلت حرکتی (Rigging) در 3ds Max یکی از مراحل اصلی برای تولید مدل در بازی‌ها، ساخت اسکلت حرکتی  آنهاست. اسکلت باعث می‌شود تا یک حرکت یکپارچه شکل بگیرد. به عنوان نمونه وقتی بازوی شخص حرکت می‌کند، استخوان‌بندی وابسته به آن یعنی بخش‌هایی مانند ساعد و کف دست نیز به همراه آن حرکت می کنند. […]

 
3dmax_vnplugin_edj_lenseffect_01

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray مقدمه Vray Lens Effects یکی از ویژگی‌هایی است که در Vray 2.0 اضافه شده است و ابزار بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیزی است. اول از همه باید گفت که Vray ابزاری است که می‌تواند در چند ثانیه نتایج بسیار جالبی را در اختیار شما قرار دهد و می‌توانید با تغییر […]

 
3d-snow-creation-tips-1

تکنیک‌هایی برای مدلسازی سه‌بعدی برف

تکنیک‌هایی برای مدلسازی سه‌بعدی برف مقدمه صحنه‌های برف یکی از صحنه‌های جالب‌توجه در گرافیک کامپیوتری است. روش‌های زیادی برای ایجاد یک صحنه زمستانی وجود دارند که بسیاری از آنها زمان و کار زیادی نیاز دارند. هر کاربری با انجام یک صحنه برف به تجربه زیادی دست پیدا می‌کند. در ادامه، پنج نمونه از تکنیک‌هایی مرور […]

 
adding-fog-1

اضافه کردن مه با استفاده از VRayZDepth

اضافه کردن مه با استفاده از VRayZDepth در اینجا روشی سریع و در عین حال انعطاف‌پذیر برای اضافه کردن مه به پس‌زمینه یک تصویر مرور خواهیم کرد. حقیقت این است که با استفاده از این تکنیک به یک حالت واقعی و باورپذیر کامل دست پیدا نمی‌کنید؛ ولی در بسیاری از حالات کارایی مناسبی دارد و […]

 
3dsmax-vnplugin-edj-postpro-2

خروجی گرفتن از برنامه post pro به فتوشاپ

خروجی گرفتن از برنامه post pro به فتوشاپ   برنامه پست پرو (post pro) قسمتی از برنامه نسخه 4 VNPlugin است که  توسط آن فایل های تصویری خود را می توانید مدیریت کنید. این برنامه به شما امکان میدهد که تصاویر و بافت ها را خود برنامه اصلاح و یا آنها را در سایر برنامه […]

 
nordic-house-۱

ساخت خانه نوردیک (Nordic)

ساخت خانه نوردیک  (Nordic) خانه نوردیک که در ادامه می‌آید برای مسابقه با عنوان «اولین رقابت CG در امریکای لاتین» ساخته شده است. لازم به ذکر است که مدل حاضر در این رقابت جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. این تصاویر اولیه‌ای است که برای این خانه تهیه شده است: ایده‌ی این پروژه از […]

 
vnplugin-3dsmax-postproduct-LooksBuilder

پست پروداکت محیط داخلی

پست پروداکت محیط داخلی یکی از کارهایی که اکثر طراحان 3 بعدی انجام می دهند ادیت تصویر در برنامه های گرافیکی از جمله فتوشاپ و یا Magic Bullet و … می باشد. این نرم افزارها این امکان را به ما می دهند که بتوانیم ایرادات جزیی کار را رفع کرده و با ترکیب های رنگی […]

 
A (11)

سه روش برای ایجاد (AO) در موتور رندر منتال ری

سه روش برای ایجاد (Ambient Occlusion) در موتور رندر منتال ری ۱) AO با استفاده از Mental Ray گام ۱ به منظور ارائه این آموزش، یک صحنه بسیار ساده تدارک دیده شده است؛ صحنه‌ای که شامل یک قوری، یک جعبه و یک کره است. همچنین برخی متریال‌ها اضافه شده و موتور رندر بر اساس Mental Ray […]

 
3dsmax_vnplugin-edjucation-programming-snow

ساخت برف با استفاده از مکس اسکریپت

آموزش ویدئویی ساخت برف با استفاده از مکس اسکریپت   در این آموزش با دستوراتی ساده و کاربردی در زبان برنامه نویسی مکس اسکریپت ( MaxScript) آشنا می شوید. در این ویدئوی آموزشی ابتدا می آموزید که چگونه برنامه مکس اسکریپت را اجرا کنید، از اجسام کپی گرفته و آنها را تبدیل به Edit Poly نمایید […]

 
800px-Kodak_Pony_II_Camera

میزان نوردهی دوربین

میزان نوردهی دوربین (EV) قبل از شروع بحث یک تعریف کلی از پارامترهای دخیل در میزان روشنایی رندر در دوربین VRay  ( دوربین فیزیکال وی ری) گفته می شود تا مفاهیم استفاده شده در این بحث برای افرادی که با این موتور رندر کار می کنند قابلیت درک بهتری داشته باشد. f-number که همان مقدار […]