رندرینگ

vnplugin-magazine-House-Of-Damoos-001

آموزش ساخت مدل خانه «دا موس»

آموزش ساخت مدل خانه «دا موس» مقدمه ما همیشه می‌خواهیم رندرینگ نهایی‌مان حالت واقعی‌تری داشته باشد و به دنبال روش‌های بهینه برای رسیدن به این مقصود هستیم. مهمترین بخش هیجان‌انگیز در مورد کار به عنوان یک هنرمند گرافیک سه‌بعدی نیز همین است؛ دنبال کردن و یادگیری مداوم روش‌های جدید. با انجام پروژه‌های مختلف می‌توان روند […]

 
vnplugin-magazine-Semi-ambient-occlusion-007

فراتر از انسداد پیرامونی (AO)

فراتر از انسداد پیرامونی (AO) انسداد پیرامونی (Ambient Occlusion) چیست و چگونه از آن استفاده می‌شود؟ مهمتر از همه اینکه، چرا از آن استفاده می‌شود؟ در این مطلب آموزشی، برخی مسائل در ارتباط با انسداد پیرامونی همراه با مواردی از مدلسازی روشنایی در زمینه رندر تصاویر فتوگرافیک بررسی می‌شود. البته در اینجا، هدف نمایش برتری […]

 
vnplugin-magazine-Semi-transparent-objects-001

چالش‌های آبجکت‌های نیمه‌شفاف در گرافیک سه‌بعدی

چالش‌های آبجکت‌های نیمه‌شفاف در گرافیک سه‌بعدی در این مطلب، می‌خواهیم برخی از مسائل رایج در این زمینه را بررسی کنیم. ابتدا صحنه زیر را نگاه کنید. شاید تمام کاربران با دیدن این صحنه به سرعت بگویند که بایستی یک متریال V-Ray translucent بهتر در اینجا استفاده می‌شد. این موضوع درست است؛ امّا در همین حال، […]

 
vnplugin-magazine-Light-source-001

آموزش ایجاد روشنایی داخلی با استفاده از منبع نور خارجی

آموزش ایجاد روشنایی داخلی با استفاده از منبع نور خارجی همیشه سعی کنید به چیزهایی که می‌بینید دقت کنید. در مورد نحوه روشنایی آنها فکر کنید؛ و این که نحوه روشنایی آنها، چه حال‌ و هوایی برایشان ایجاد کرده است. وقتی نوبت به نورپردازی یک صحنه سه‌بعدی می‌رسد، تنظیمات انجام‌شده در این زمینه می‌تواند بر […]

 
vnplugin-magazine-Bedroom-Concept-001

آموزش مدل‌سازی و رندرینگ یک اتاق خواب مفهومی

آموزش مدل‌سازی و رندرینگ یک اتاق خواب مفهومی در این مطلب آموزشی، قرار است که ساخت مدل مفهومی یک اتاق‌خواب بررسی شود. ۱) مفهوم و روند کار طرح‌های اولیه یکی از گام‌های اساسی در طراحی معماری یا آبجکت‌ها و همین‌طور طراحی‌های تصویری هستند. برای این اتاق‌خواب، یک روش نسبتاً متفاوت برای کار انتخاب شده که […]

 
vnplugin-magazine-render-interiors-001

آموزش رندرینگ طراحی داخلی در 3ds Max

آموزش رندرینگ طراحی داخلی در 3ds Max در این مطلب، از ابتدا تا انتها نگاهی خواهیم داشت به ساخت یک مدل سه‌بعدی از یک طراحی داخلی، و همراه با تکنیک‌های مفید در ارتباط با آن. هر کسی که در دنیای معماری یا طراحی داخلی کار می‌کند و نیاز به «رندرینگ هنرمندانه» را در فضاهای داخلی […]

 
vnplugin-magazine-VRayEnvironmentFog-004

آموزش ساخت مدل ابر با استفاده از VRayEnvironmentFog

آموزش ساخت مدل ابر با استفاده از VRayEnvironmentFog یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های معرفی شده در (V-Ray 1.5 SP3، VRayEnvironmentFog (VEF بوده است. VEF بسیار شبیه به سیستم ساده ابر و مه در 3ds Max است، ولی قدرت آن به مراتب بیشتر است و در واقع، می‌تواند با روشنایی کلی (GI) هماهنگ شده و افکت‌های اشعه […]

 
vnplugin-zdepth-depthoffield-001

آموزش دو روش برای ایجاد Z Depth در 3ds Max

آموزش دو روش برای ایجاد المان Z Depth در 3ds Max توجه داشته باشید که آنچه در قسمت ابتدایی این آموزش می بینید توسط موتور رندر منتال ری آماده شده است اما شما می توانید با تغییر کوچک همین پارامتر ها را در موتور رندر وی ری (VRay) استفاده کنید. مسلما پارامترهای استفاده شده در […]

 
vnplugin-curtain-material-01

ساخت متریال پرده با استفاده از V-ray

ساخت متریال پرده با استفاده از V-ray گام‌های اولیه برای تولید متریال ابتدا باید ویژگی‌های اصلی متریال را مشخص کنیم. این مرحله احتمالاً مهمترین کار برای ایجاد متریال‌ها و تکسچرهای واقع‌گرایانه است. برای تکسچرهای پیچیده، می‌توان ویژگی‌های زیر را مشخص کرد: ویژگی‌های سطح (شامل رنگ Diffuse، تکسچر، برآمدگی‌ها، چاله‌ها و …) ویژگی‌های انعکاسی ویژگی‌های انکساری […]

 
vnplugin-render-Backburner-animate-013

رندرینگ یک انیمیشن در Backburner با استفاده از VRay GI

آموزش رندرینگ یک انیمیشن ( حرکت دوربین) در Backburner با استفاده از VRay GI توجه داشته باشید که این آموزش برای رندر انیمیشن با حرکت دوربین است. مفهموم این سبک رندرها به این حالت است که تمامی اشیاء و نورها در صحنه ساکن هستند و هیچ تغییر و جابجایی در آنها وجود ندارد و تنها […]