رندرینگ

رندرینگ یک انیمیشن در Backburner با استفاده از VRay GI

آموزش رندرینگ یک انیمیشن ( حرکت دوربین) در Backburner با استفاده از VRay GI توجه داشته باشید که این آموزش برای رندر انیمیشن با حرکت دوربین است. مفهموم این سبک رندرها به این حالت است که تمامی اشیاء و نورها در صحنه ساکن هستند و هیچ تغییر و جابجایی در آنها وجود ندارد و تنها […]

 
Share

ساخت مدل محله زاغه‌نشین‌ها

ساخت مدل محله زاغه‌نشین‌ها الهام‌بخش این پروژه تصاویر مختلفی از محل زندگی زاغه‌نشین‌ها در طول سالیان بوده‌اند. در همین حال، این پروژه، کاری بوده در یک مسابقات طراحی سه‌بعدی شهری شرکت داده شده است. تنها با دقت و بررسی جزئیات است که می‌توان به نتیجه‌ای مطلوب‌تر رسید. هنگام شروع این پروژه، به هیچ‌وجه رسیدن به […]

 
Share

آموزش پخ‌ کردن لبه‌ها در Vray

آموزش پخ‌ کردن لبه‌ها در Vray  با استفاده از متریال در این آموزش کوتاه به بررسی نحوه اضافه‌کردن جزئیات به لبه‌های سطوح می‌پردازیم. در صحنه‌ای که در اینجا داریم، هدف این بوده که لبه‌های سخت بتنی به صورت ناهموار و با شکل غیریکنواخت ظاهر شوند. در Vray، یک map با نام VrayEdgesTex map وجود دارد […]

 
Share

انسداد پیرامونی (AO) در شیشه با استفاده از Vray

انسداد پیرامونی (AO) در شیشه با استفاده از Vray هنگام محاسبات انسداد پیرامونی (Ambient Occlusion)، شفافیت به طور کامل کنار گذاشته می‌شود. در نتیجه هر چیزی که در پشت آبجکت شفاف قرار گرفته باشد از طریق ambient occlusion pass قابل‌تشخیص نخواهد بود. در همین حال، بسیاری از روش های ایجاد انسداد پیرامونی پیشنهاد می‌کنند که […]

 
Share

تکنیک‌های مفید برای بهینه‌سازی رندر نهایی در Vray

این ترجمه صرفا به تکنیک های مورد استفاده در زمان رندر و پست پروداکشن بصورت موردی می پردازد و جزییات در آن توصیف نشده اند. تکنیک‌های مفید برای بهینه‌سازی رندر نهایی در Vray در هر پروژه‌ای، استفاده از یک روش کاربردی برای تنظیم و بهینه‌سازی رندر بدون صرف زمان اضافی برای آن اهمیت دارد. یکی از رایج‌ترین […]

 
Share

کنترل ریزبخش‌های متریال در Vray

قبل از اینکه شروع به خوندن این ترجمه کنیم لازمه یکسری اصطلاحات رو بدونیم تا متن قابل درک تر باشه. این متن در مورد تنظیمات رندر در قسمت DMC Sampler هست که به نحوی مقدار نویز ها در رندر رو محاسبه میکند. دقیقا یکی از اصطلاحاتی که تو این قسمت استفاده میشه همون Sample یا Sampling […]

 
Share

ایجاد افکت آینه‌ اینفینیتی با استفاده از Vray

ایجاد افکت آینه‌ اینفینیتی با استفاده از Vray آینه اینفینیتی (infinity mirror) یک وسیله مبتنی بر خطای دید است که در آن چراغ‌های LED در میانه یک آینه و یک قطعه شیشه نیمه‌رفلکس با یک لایه آینه‌ای قرار می‌گیرد و در نتیجه یک حالت بازتاب بی‌نهایت شاهد خواهیم بود. دریافت فایل برای دریافت ‌فایل صحنه مربوط […]

 
Share

تنظیمات بالانس نور سفید دوربین Vray

تنظیمات بالانس نور سفید دوربین Vray تنظیمات بالانس نور سفید دوربین برای Vray حرارت رنگ یکی از ویژگی‌ها نور مرئی است که کاربرد زیادی در نورپردازی، عکاسی، تصویر‌برداری، چاپ، نجوم و دیگر زمینه‌ها دارد. در این مطلب، می‌خواهیم چگونگی تنظیم بالانس نور سفید را برای رندرهای V-Ray مرور کنیم. مثالی که در اینجا استفاده شده، […]

 
Share

درخشندگی رندر با استفاده از V-Ray Lens Effects

درخشندگی رندر با استفاده از V-Ray Lens Effects در این آموزش، نحوه تنظیم پلاگین V-Ray Lens Effects را بررسی خواهیم کرد. در نواحی که به شدت نورانی هستند، گاهی لبه‌های بسیار تیره را شاهد هستیم که ناشی از تغییر از یک پیکسل بسیار روشن به یک پیکسل کم‌نور می‌باشد. در دنیای واقعی، چنین چیزی را […]

 
Share

تنظیمات و رندرینگ یک قالیچه با پرزهای بلند

تنظیمات و رندرینگ یک قالیچه با پرزهای بلند با استفاده از VRayFur و 3ds Max VRayFur می‌تواند برای مدلسازی طیف مختلفی از متریال‌ها شامل مو، پارچه و چمنزار مورد استفاده قرار گیرد. در این آموزش، قصد داریم نحوه تنظیم VRayFur را برای یک قالیچه بررسی کنیم و کنترل کاملی در مورد جهت‌گیری، متریال‌ها و برخوردها […]

 
Share