رندرینگ

V-Ray_Disp_Tyre_000

ایجاد هندسه‌های پیچیده با استفاده از V-Ray displacement

ایجاد هندسه‌های پیچیده با استفاده از V-Ray displacement مدیفایر V-Ray displacement ابزاری برای ساخت ششکل های با جزییات زیاد است که در حالت عادی نیاز به مدلسازی دارند. الگوهایی مانند آنچه که در تایرهای یک خودرو وجود دارد، شکل هندسی پیچیده‌ای داشته و ساختن مدل آنها می‌تواند بسیار زمان‌بر باشد. این الگوی سه‌بعدی می‌تواند با استفاده […]

 
VRay_Stereo_004

ساخت یک تصویر استریوسکوپیک با استفاده از VRayStereoscopic helper

ساخت یک تصویر استریوسکوپیک با استفاده از VRayStereoscopic helper یک تصویر استریوسکوپیک متشکل از دو ورژن از یک تصویر است و در همین حال، این دو نما از یکدیگر فاصله دارند. یک تصویر برای چشم چپ و دیگری برای چشم راست درنظر گرفته می‌شود. وقتی این دو تصویر با هم ترکیب شوند، یک درک سه‌بعدی […]

 
ZAxe-Boutique-Final-Image-728x800

ساخت مدل بوتیک Z’Axe

آموزش ساخت مدل بوتیک Z’Axe این آموزشی شامل مراحل کلی از مدل سازی، رندر و پست پروداکشن این بوتیک می شود. بوتیک Z’Axe در مونترال کانادا قرار دارد و مالک آن می‌خواسته تا ظاهری تازه برای فصل زمستان در آن ایجاد کند. در نتیجه، می‌بایست همه اجناس فروشگاه با یکدیگر همراه شده تا تجربه خرید […]

 
Lego-Reflection-001

استودیوی HDRI در Vray با یک کف سفید بازتابنده

استودیوی HDRI در Vray با یک کف سفید بازتابنده نورپردازی مبتنی بر تصویر با استفاده از HDRI map یک گزینه محبوب برای ساخت فضاهای استودیو مانند در Vray است. در همین حال، اگر قصد داشته باشید که یک استودیوی سفید با کف بازتابنده و سایه‌های نرم بسازید، HDRI در کف و همین‌طور در آبجکت‌های صحنه […]

 
matte_reflect_007

سایه‌ها و بازتاب‌های مات با استفاده از Vray

سایه‌ها و بازتاب‌های مات با استفاده از Vray 2.0 این آموزش می تواند برای خروجی گرفتن تصویر برای ادیت فتوشاپی و تغییر پس زمینه بدون رندر مجدد مفید باشد. در آخرین آپدیت از Vray 2.0 در بخش main alpha گزینه reflection alpha اضافه شده و دیگر نیازی به VRayExtraTex نیست. در عین حال، اگر بخواهید […]

 
hdri-preview-render-close

اهمیت دامنه داینامیک بالا در تصاویر HDRI

اهمیت دامنه داینامیک بالا در تصاویر HDRI تهیه HDRI map شاید بسیاری از افراد اهمیت یک HDRI map را چیزی بیش از یک تصویر زیبا ندانند. HDR map ها بر دامنه داینامیک پیش‌نمایش‌های یک تصویر تأثیر گذار هستند و از این رو، مهم است که بدانیم به دنبال چه چیزی هستیم و کیفیت پایین این […]

 
raindrops

ساخت مدلی از قطرات باران پاییزی

ساخت مدلی از قطرات باران پاییزی در این مطلب آموزشی، چگونگی آماده‌سازی تصویر بالا برای رقابت‌های پاییزی CGArena شرح داده می‌شود؛ کاری که موفق به دریافت جایزه اول این رقابت شده است. ابتدا شاخه‌ها را مدل خواهیم کرد و به این منظور بهتر است قبل از شروع به کار، اندکی در منابع اینترنتی به جستجو […]

 
vn-basic_skylight_14

استفاده از Vray skylight برای روشنایی یک صحنه

استفاده از Vray skylight برای روشنایی یک صحنه تنظیمات شروع به کار برای شروع این آموزش لازم است که دقیقاً همان تنظیمات مورد استفاده را داشته باشید. در اسکرین‌شات زیر، تنظیمات آغاز به کار را مشاهده می‌کنید. همچنین در این آموزش از تنظیمات gamma 2.2 استفاده شده است. بنابراین تنظیمات 3ds max خود را مطابق […]

 
gi_methods_00

نورهای غیر مستقیم (GI) با استفاده از Vray

نورهای غیر مستقیم (GI) با استفاده از Vray تعریف GI GI مخفف Global Illumination به معنای روشنایی سراسری است. رندرهایی که از الگوریتم‌های روشنایی سراسری استفاده می‌کنند، نه تنها نور پخش شونده از منابع نور به صورت مستقیم را در نظر می‌گیرند، بلکه نورهای «برگشتی» از تمام سطح یا نورهای غیرمستقیم را نیز درنظر می‌گیرند. […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-render-mentalray-volumelight-19

ایجاد نور حجمی در منتال ری

ایجاد نور حجمی در منتال ری این tutorial به شما آموزش می دهد که چگونه نور حجمی زیبا در تری دی مکس بوجود آورید. در دنیای واقعی این جلوه هنگامی که گرد و غبار در فضای بسته وجود داشته باشد بوجود می آید. همچنین در این آموزش به صورت سطحی تکنیکهای اولیه نورپردازی فضای داخلی […]