رندرینگ

ایجاد نور حجمی در منتال ری

ایجاد نور حجمی در منتال ری این tutorial به شما آموزش می دهد که چگونه نور حجمی زیبا در تری دی مکس بوجود آورید. در دنیای واقعی این جلوه هنگامی که گرد و غبار در فضای بسته وجود داشته باشد بوجود می آید. همچنین در این آموزش به صورت سطحی تکنیکهای اولیه نورپردازی فضای داخلی […]

 
Share

تنظیمات Gamma 2.2 یا linear workflow

تنظیمات Gamma 2.2 یا linear workflow قبل از شروع به کار این آموزش با استفاده از Vray نسخه 3.0 انجام شده، ولی تمام تنظیمات مشابه نسخه 2.0 هستند. در همین حال، توصیه می‌شود که ابتدا 3ds Max را یاد بگیرید، سپس شروع به کار با Vray کنید. به خاطر داشته باشید که Vray یک افزونه […]

 
Share

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray

نحوه استفاده از VrayLensEffect در Vray مقدمه Vray Lens Effects یکی از ویژگی‌هایی است که در Vray 2.0 اضافه شده است و ابزار بسیار خلاقانه و هیجان‌انگیزی است. اول از همه باید گفت که Vray ابزاری است که می‌تواند در چند ثانیه نتایج بسیار جالبی را در اختیار شما قرار دهد و می‌توانید با تغییر […]

 
Share

ساخت خانه نوردیک (Nordic)

ساخت خانه نوردیک  (Nordic) خانه نوردیک که در ادامه می‌آید برای مسابقه با عنوان «اولین رقابت CG در امریکای لاتین» ساخته شده است. لازم به ذکر است که مدل حاضر در این رقابت جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. این تصاویر اولیه‌ای است که برای این خانه تهیه شده است: ایده‌ی این پروژه از […]

 
Share

سه روش برای ایجاد (AO) در موتور رندر منتال ری

سه روش برای ایجاد (Ambient Occlusion) در موتور رندر منتال ری ۱) AO با استفاده از Mental Ray گام ۱ به منظور ارائه این آموزش، یک صحنه بسیار ساده تدارک دیده شده است؛ صحنه‌ای که شامل یک قوری، یک جعبه و یک کره است. همچنین برخی متریال‌ها اضافه شده و موتور رندر بر اساس Mental Ray […]

 
Share

میزان نوردهی دوربین

میزان نوردهی دوربین (EV) قبل از شروع بحث یک تعریف کلی از پارامترهای دخیل در میزان روشنایی رندر در دوربین VRay  ( دوربین فیزیکال وی ری) گفته می شود تا مفاهیم استفاده شده در این بحث برای افرادی که با این موتور رندر کار می کنند قابلیت درک بهتری داشته باشد. f-number که همان مقدار […]

 
Share

ایجاد سایه نرم با رندر Mental Ray در 3ds Max

ایجاد سایه نرم با رندر Mental Ray در 3ds Max در این آموزش، قصد داریم به شما نحوه ایجاد یک سایه نرم با رندرینگ “mental ray” نشان دهیم. نتیجه کلی باید چیزی شبیه به تصویر زیر باشد: گام ۱ نخست با تغییر رندرینگ به “mental ray Renderer” شروع می‌کنیم. اگر در حال حاضر از این […]

 
Share

تعادل رنگ سفید- وایت بالانس

تعادل رنگ سفید ( وایت بالانس، White Balance) برای اولین بار زمانی با وایت بالانس و یا همان تعادل رنگ سفید آشنا شدم  که یکی از دوستانم قبل از شروع فیلمبرداری، دوربین را بر روی یک دیوار سفید برای لحظاتی نگه می داشت. زمانی که جویای کار او شدم با مفهوم کلی وایت بالانس آشنا […]

 
Share