جلوه های ویژه

vnplugin-magazine-Minigun-Muzzle-051

آموزش ساخت افکت دهانه مسلسل در 3ds Max

آموزش ساخت افکت دهانه مسلسل در3ds Max پیش نمایش ساخت یک افکت دهانه مسلسل در این مطلب آموزشی می‌خواهیم نحوه افکت زیبای جرقه شلیک در دهانه یک تفنگ را بررسی کنید. کار از ایجاد یک مدل پروکسی ساده یک مسلسل (minigun) شروع می‌شود و سپس با استفاده از مدیفایرهای مختلف افکت جرقه را به شکلی […]

 
vnplugin-FumeFx-Bubbles-Tutorial

آموزش ساخت حباب در آب به کمک پلاگین Fume fx

آموزش ساخت حباب در آب به کمک پلاگین Fume fx  برای دانلود برنامه Fume fx بر روی این لینک کلیک کنید در زیر آموزش تصویری ساخت حباب آب در برنامه تریدی مکس و با استفاده از پلاگین FumeFX نمایش داده شده است. این پلاگین قدرتمند ابزاری است برای ساخت جلوه های ویژه ای چون آتش، […]

 
vnplugin-magazine-Asteroids-afterburn-001

آموزش ساخت مدل شهاب‌سنگ در 3ds max با کمک AfterBurn

آموزش ساخت مدل شهاب‌سنگ در 3ds max با کمک AfterBurn در این مطلب آموزشی، نحوه استفاده از particle flow و Afterburn را برای ایجاد مدل شهاب‌سنگ با ظاهری عالی در 3ds max بررسی خواهیم کرد. ۱) تنظیمات Particle Flow گام ۱ 3ds Max را باز کنید. به بخش “Particle Systems” رفته و با کشیدن موس […]

 
vnplugin-magazine-VRayEnvironmentFog-004

آموزش ساخت مدل ابر با استفاده از VRayEnvironmentFog

آموزش ساخت مدل ابر با استفاده از VRayEnvironmentFog یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های معرفی شده در (V-Ray 1.5 SP3، VRayEnvironmentFog (VEF بوده است. VEF بسیار شبیه به سیستم ساده ابر و مه در 3ds Max است، ولی قدرت آن به مراتب بیشتر است و در واقع، می‌تواند با روشنایی کلی (GI) هماهنگ شده و افکت‌های اشعه […]

 
vnplugin-magazine-particle-flow035

آموزش ساخت مدل آتش‌بازی در 3ds Max به کمک Particle Flow

آموزش ساخت مدل آتش‌بازی در 3ds Max به کمک Particle Flow در این مطلب آموزشی، نحوه ایجاد یک فواره آتش‌بازی را با استفاده از Particle Flow در 3ds Max بررسی خواهیم کرد. ۱) تنظیمات Particle Flow گام ۱ ابتدا یک سیستم Particle Flow ایجاد می‌کنیم. به این منظور، به مسیر زیر بروید: Create > Particle […]

 
vnplugin-scatter-particle-001

آموزش پخش آبجکت‌ها با Particle Flow

آموزش پخش آبجکت‌ها با استفاده از Particle Flow در این آموزش می‌خواهیم برخی المان‌ها مانند چمن، درختان، سنگ‌، برگ و … را پخش کنیم. به این منظور، دو سطح درنظر گرفته‌ایم؛ سطح یک با استفاده از particle flow ساده در سطوح تخت و سطح ۲ با استفاده از  particle flow پیشرفته در سطوح دارای انحنا. در […]

 
vnplugin-rain-pf-source-0001

مدل باران با استفاده از Particle Flow در 3ds Max

آموزش ساخت مدل باران با استفاده از Particle Flow در 3ds Max ساخت مدل باران با استفاده از Particle Flow در 3ds Max کاری نسبتاً آسان است. به این منظور، دو آبجکت صفحه‌ای لازم داریم که یکی کوچکتر است و در بالا قرار می‌گیرد. سپس Particle View را در محیط برنامه باز می‌کنیم تا بتوانیم […]

 
VRayLensEffects-Render

درخشندگی رندر با استفاده از V-Ray Lens Effects

درخشندگی رندر با استفاده از V-Ray Lens Effects در این آموزش، نحوه تنظیم پلاگین V-Ray Lens Effects را بررسی خواهیم کرد. در نواحی که به شدت نورانی هستند، گاهی لبه‌های بسیار تیره را شاهد هستیم که ناشی از تغییر از یک پیکسل بسیار روشن به یک پیکسل کم‌نور می‌باشد. در دنیای واقعی، چنین چیزی را […]

 
Fig.12

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max

ساخت مدل ابرها با استفاده از پلاگین FumeFX در 3ds Max این بار می‌خواهیم نحوه ساختن ابرها را یاد بگیریم که موضوع جالب، امّا چالش‌برانگیزی است. روش‌های زیادی برای مدلسازی ابرها وجود دارند. در پکیج‌های نرم‌افزاری مختلف مانند Vue، Maya، Houdini و ..و ماژول‌هایی اختصاصی برای ساخت تدارک دیده شده است. این در حالی است […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-particle-02

آموزش ویدئویی استفاده از پارتیکل سیستم در تریدی مکس

آموزش ویدئویی استفاده از پارتیکل ها در تریدی مکس یک ویدئوی آموزشی جذاب دیگر از آقای حمید قنبری. در این ویدئو در مورد نحوه استفاده از سیستم ذره ای (PF Source) در برنامه تری دی مکس آموزش خواهید دید. در ابتدای آموزش بصورت جامع نحوه استفاده از سیستم ذره ای برای خلق این ویدئو را […]