تکسچرینگ

zbrush-game-modeling-vnplugin-01

مدل سازی در زیبراش برای گیم

مدل سازی در زیبراش برای گیم در این سری آموزشی با نحوه مدل سازی، آنرپ ( UNWRAP )، بافت دهی ( Texturing ) در برنامه های زیبراش (ZBrush)، تریدی مکس  (3ds Max) و Substance Painter آشنا خواهید شد. مدل سازی انجام شده حالت پلی گان محدود (Low Poly) و برای استفاده در گیم می باشد.   […]

 
modeling_3dmax-zbrush-vnplugin-01

آموزش مدل سازی در برنامه تریدی مکس و زیبراش

آموزش مدل سازی در برنامه تریدی مکس و زیبراش در این مجموعه آموزش ابتدا فرم اصلی مدل در برنامه تریدی مکس (3ds Max) خلق می شود. سپس مدل به برنامه زیبراش (ZBrush) منتقل می شود. در برنامه زیبراش از Zremesher استفاده ی شود تا پلی گان های بیشتر و مرتب تری داشته باشیم؛ UNWRAP مدل […]

 
vnplugin-bake-texture

استفاده از مدیفایر project در تریدی مکس

استفاده از مدیفایر project در تریدی مکس یکی از مشکلات برنامه های سه بعدی همچون تری دی مکس و یا موتورهای بازی سازی، عدم توانایی در ارزیابی و پردازش پلی گان های بسیار زیاد می باشد. در این آموزش خواهید دید که چگونه می توانید یک جسم با تعداد پلی گان بالا را با استفاده از […]

 
vnplugin-photoshop_3d_texturing_04

آموزش ویدئویی بافت دهی در محیط سه بعدی فتوشاپ

آموزش ویدئویی بافت دهی در محیط سه بعدی فتوشاپ (Photoshop) در این آموزش ویدئویی ابتدا در مورد نحوه خروجی گرفتن از برنامه تریدی مکس (3ds Max) برای برنامه فتوشاپ صحبت می شود. بعد از آن آشنایی کلی با محیط سه بعدی فتوشاپ و کار با نور ها و لایه ها در محیط فتوشاپ بحث می شود. […]

 
vnplugin-3dsmax_normal-mapping_thumb

آشنایی با Normal mapping

در گرافیک سه‌بعدی کامپیوتری، normal mapping که از آن گاهی با عنوان “Dot3 bump mapping” نیز یاد می‌شود، تکنیکی است که برای شبیه‌سازی روشنایی برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها استفاده شده و صورتی از bump mapping است. normal mapping به منظور اضافه‌کردن جزئیات، بدون افزایش تعداد پلی‌گان‌ها به کار برده می‌شود. رویکرد رایج در استفاده از این […]

 
vnplugin-3dsmax_using-projection-to-create-a-normal-bump-map_thumb

آموزش استفاده از Projection برای ساخت یک Normal Bump Map در 3ds Max

آموزش استفاده از Projection برای ساخت یک Normal Bump Map در 3ds Max کارهای اولیه برای شروع کار: در نوارابزار Quick Access، بر روی آیکون “Open File” کلیک کنید و از مسیر زیر، فایل warrior_head_lores.max را باز کنید: \scenes\materials_and_mapping\normal_bump_map\ نکته: اگر در یک جعبه دیالوگ از شما خواسته شد که از تنظیمات Gamma و LUT […]

 
texturing-tutorial-1

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت سوم: تکسچرینگ

قسمت اول: مدل سازی هیولای کارتونی قسمت دوم: آنرپ کردن مدل هیولای کارتونی ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت سوم: تکسچرینگ بخش سوم از طراحی کاراکتر یک هیولای کوچک را در پیش رو داریم. این سری از آموزش‌ها تازه‌کارانی را هدف قرار می‌دهد که می‌خواهند با اصول طراحی ارگانیک، تکسچردهی، تکسچرینگ و ساخت اسکلت حرکتی […]

 
unwrapping-tutorial-2

ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت دوم: تکسچر دهی

برای مشاهده قسمت اول این آموزش این لینک را مشاهده کنید   ساخت یک هیولای کوچک سه‌بعدی، قسمت دوم: تکسچر دهی این دومین بخش از ساخت یک کاراکتر هیولای کوچک است که به تکسچردهی (unwrapping) اختصاص دارد. همان‌طور که در قسمت قبل نیز دیدیم، این مجموعه از آموزش‌ها، تازه‌کاران در این عرصه را مورد هدف […]

 
vnplugin-3dsmax-magazin-texturing-dolfin

نحوه تکسچر دهی (Unwrap UVW)

نحوه تکسچر دهی (Unwrap UVW) در این آموزش ویدئویی زبان اصلی می آموزید چگونه در برنامه تریدی مکس بر روی یک باکس ساده بافت مورد نظر را به درستی قرار دهید و در ادامه با مدلی پیچیده تر (مدل سه بعدی دلفین) این کار را انجام خواهید داد. این آموزش ویدئویی به شما نحوه استفاده […]

 
3dmax-vnplugin-texturing-tutorial

نحوه ایجاد بافت های تکرار شونده در فتوشاپ

نحوه ایجاد بافت های تکرار شونده در فتوشاپ این ویدئو در مورد نحوه ایجاد بافت و یا تکسچری هست که می خواهیم به تعداد تکرار شود. البته دقت داشته باشید که این روش خطوط تکرار را از بین می برد؛ ولی زمانی که تصویر از قسمت های تیره و روشن تشکیل شده باشد تکرار آن […]