مجله

مجله خبری آموزشی

مدل باران با استفاده از Particle Flow در 3ds Max

آموزش ساخت مدل باران با استفاده از Particle Flow در 3ds Max ساخت مدل باران با استفاده از Particle Flow در 3ds Max کاری نسبتاً آسان است. به این منظور، دو آبجکت صفحه‌ای لازم داریم که یکی کوچکتر است و در بالا قرار می‌گیرد. سپس Particle View را در محیط برنامه باز می‌کنیم تا بتوانیم […]

 
Share

ساخت صحنه سیم‌های خاردار در 3ds Max

آموزش ساخت صحنه سیم‌های خاردار در 3ds Max چیزی که در نهایت خواهیم ساخت ۱. ایجاد ساختار سیمی گام ۱ برنامه 3ds Max را باز کنید. به پنل Create رفته و با انتخاب گزینه “Cylander”، یک آبجت استوانه‌ای شکل در ویوپورت Perspective رسم کنید. رسم یک استوانه گام ۲ بر روی پنل Modifier کلیک کنید […]

 
Share

ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در 3ds Max، بخش سوم

آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش اول آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش دوم آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش سوم طراحی اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش چهارم: کنترل‌های دست و انگشتان طراحی کامل اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش پنجم: پوسته‌گذاری در بخش سوم از […]

 
Share

آموزش ساخت مدل یک خانه ییلاقی در تریدی مکس

آموزش ساخت مدل یک خانه ییلاقی در تریدی مکس آموزشی از  Nicolás Molina از کشور آرژانتین ( http://www.90-grados.com/ ) مدلسازی این پروژه برای نمایش تصویر آینده یک خانه ییلاقی در حاشیه شهر انجام شده که ویژگی‌های معماری در آن مورد تأکید قرار گرفته‌اند. پایه مدل، بر اساس طرحی از سایت 3DDD.ru بوده که بعداً‌ با سقف، […]

 
Share

رندرینگ یک انیمیشن در Backburner با استفاده از VRay GI

آموزش رندرینگ یک انیمیشن ( حرکت دوربین) در Backburner با استفاده از VRay GI توجه داشته باشید که این آموزش برای رندر انیمیشن با حرکت دوربین است. مفهموم این سبک رندرها به این حالت است که تمامی اشیاء و نورها در صحنه ساکن هستند و هیچ تغییر و جابجایی در آنها وجود ندارد و تنها […]

 
Share

ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش دوم

آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش اول آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش دوم آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش سوم طراحی اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش چهارم: کنترل‌های دست و انگشتان طراحی کامل اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش پنجم: پوسته‌گذاری در بخش دوم از […]

 
Share

ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش اول

آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش اول آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش دوم آموزش ساخت اسکلت حرکتی بدن انسان در ۳ds Max، بخش سوم طراحی اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش چهارم: کنترل‌های دست و انگشتان طراحی کامل اسکلت حرکتی بدن انسان، بخش پنجم: پوسته‌گذاری در این سری مطالب، […]

 
Share

تغییر سریع و ساده مسیر تکسچر ها در 3ds Max

آموزش تغییر سریع و ساده مسیر تکسچر ها در 3ds Max وقتی از چند کامپیوتر برای رندر یک انیمیشن یا تصویر ثابت استفاده می‌کنیم، دسترسی هر یک از کامپیوترها به هر کدام از تکسچرها در صحنه اهمیت خواهد داشت. خبر بد اینکه هنگام کار بر روی پروژه، تعداد کمی تکیچر می‌توان بر روی کامپیوتر مورد […]

 
Share

ساخت یک GUI Rig پایه در 3ds Max

ساخت یک GUI Rig پایه در 3ds Max طراحی اسکلت حرکتی (Rigging) یکی از اساسی‌ترین مراحل برای متحرک‌سازی بهینه یک کاراکتر یا آبجکت انیمیشنی است. یک GUI Rig یک رابط کاربری تولیدی توسط کاربر در محیط نرم‌افزار سه بعدی است که به انیماتور اجازه می‌دهد که کنترل کامل و دقیقی بر حرکت مدل داشته باشد. […]

 
Share

کمپوزیت Velocity pass از 3ds Max در After Effects

کمپوزیت Velocity Pass از 3ds Max با استفاده از After Effects پکیج‌های نرم‌افزاری مدرن طراحی سه‌بعدی این قابلیت را دارند که افکت motion blur را به عنوان یک افکت پست پروداکت با استفاده از یک برنامه کمپوزیتینگ اضافه کنند. این کار با استفاده از رندرینگ یک velocity pass صورت می‌گیرد؛ به این صورت با استفاده […]

 
Share