مجله

مجله خبری آموزشی

پست پروداکت محیط داخلی

پست پروداکت محیط داخلی یکی از کارهایی که اکثر طراحان 3 بعدی انجام می دهند ادیت تصویر در برنامه های گرافیکی از جمله فتوشاپ و یا Magic Bullet و … می باشد. این نرم افزارها این امکان را به ما می دهند که بتوانیم ایرادات جزیی کار را رفع کرده و با ترکیب های رنگی […]

 
Share

سه روش برای ایجاد (AO) در موتور رندر منتال ری

سه روش برای ایجاد (Ambient Occlusion) در موتور رندر منتال ری ۱) AO با استفاده از Mental Ray گام ۱ به منظور ارائه این آموزش، یک صحنه بسیار ساده تدارک دیده شده است؛ صحنه‌ای که شامل یک قوری، یک جعبه و یک کره است. همچنین برخی متریال‌ها اضافه شده و موتور رندر بر اساس Mental Ray […]

 
Share

ساخت برف با استفاده از مکس اسکریپت

آموزش ویدئویی ساخت برف با استفاده از مکس اسکریپت   در این آموزش با دستوراتی ساده و کاربردی در زبان برنامه نویسی مکس اسکریپت ( MaxScript) آشنا می شوید. در این ویدئوی آموزشی ابتدا می آموزید که چگونه برنامه مکس اسکریپت را اجرا کنید، از اجسام کپی گرفته و آنها را تبدیل به Edit Poly نمایید […]

 
Share

خانه شریفی‌ها، خانه‌ای با یک معماری دینامیک

خانه شریفی‌ها، خانه‌ای با یک معماری دینامیک عدم‌قطعیت و انعطاف‌پذیری نقش زیادی در مفهوم طراحی این پروژه داشته‌اند. کیفیت فضاسازی داخلی و همین‌طور آرایش بدنه ساختمان کاملاً تحت‌تأثیر جابجایی باکس‌ها است و باعث باز یا بسته جلوه دادن نمای ساختمان می‌شود. این تغییرات می‌توانند بسته به فصل یا سناریوهای کاربری مختلف اجرا گردند. در این […]

 
Share

میزان نوردهی دوربین

میزان نوردهی دوربین (EV) قبل از شروع بحث یک تعریف کلی از پارامترهای دخیل در میزان روشنایی رندر در دوربین VRay  ( دوربین فیزیکال وی ری) گفته می شود تا مفاهیم استفاده شده در این بحث برای افرادی که با این موتور رندر کار می کنند قابلیت درک بهتری داشته باشد. f-number که همان مقدار […]

 
Share

ایجاد سایه نرم با رندر Mental Ray در 3ds Max

ایجاد سایه نرم با رندر Mental Ray در 3ds Max در این آموزش، قصد داریم به شما نحوه ایجاد یک سایه نرم با رندرینگ “mental ray” نشان دهیم. نتیجه کلی باید چیزی شبیه به تصویر زیر باشد: گام ۱ نخست با تغییر رندرینگ به “mental ray Renderer” شروع می‌کنیم. اگر در حال حاضر از این […]

 
Share

تعادل رنگ سفید- وایت بالانس

تعادل رنگ سفید ( وایت بالانس، White Balance) برای اولین بار زمانی با وایت بالانس و یا همان تعادل رنگ سفید آشنا شدم  که یکی از دوستانم قبل از شروع فیلمبرداری، دوربین را بر روی یک دیوار سفید برای لحظاتی نگه می داشت. زمانی که جویای کار او شدم با مفهوم کلی وایت بالانس آشنا […]

 
Share

هنر معماری در ساختمان بدنسازی دشت نور

هنر معماری در ساختمان بدنسازی دشت نور     این ساختمان یکی از مراکز عمومی مجموعه اقامتی «دشت نور» در مازندران، در شمال ایران است که تجهیزات بدنسازی را برای اقامت‌کنندگان فراهم می‌کند. اهداف اصلی در طراحی این بنا، داشتن دو سالن مجزا و انطباق با سایر قسمت‌های مجموعه در کنار یک طراحی منحصر به […]

 
Share

ساخت یک انفجار ذره‌ای با پلاگین FumeFX در 3ds Max

ساخت یک انفجار ذره‌ای با پلاگین FumeFX در 3ds Max در این آموزش، می‌خواهیم با نحوه ساختن یک انفجار آشنا شویم. انفجار موضوع بسیار جالبی است؛ زیرا نمی‌توانیم یک پروسه مشخص را برای ساختن آن تعریف کنیم. هر چه از خلاقیت و ابزارهای بیشتری استفاده کنید، راه‌های بیشتری را برای تولید انواع مختلف انفجار پیدا […]

 
Share

نمایشگاهی از طرح‌های اولیه معماران برجسته

نمایشگاهی از طرح‌های اولیه معماران برجسته به عنوان یک دانشجوی معماری، روزهای اولیه تحصیل دوره‌ای از تجربه‌های ماجراجویانه، استفاده عجیب و غریب از مصالح و به‌خصوص، زمان انجام اشتباهات است. کارهای این دوره از هر کدام از معماران، نمی‌تواند کاری درجه ‌یک تلقی شده و توسط همگان دیده شود؛ مگر اینکه شما شخصی مانند زاها […]

 
Share